FRIDAY FULL OF FLU

assalamualaikum...
hari ini jumaat...cuba bayangkan komplikasi yang sedang dialami ketika sembahyang berjemaah sambil hidung berair....
kenapa entah...tiba tiba dijangkiti selesema...orang kata mencegah lebih baik dari mengubati.....but the point is....aku tak tahu nak cegah apa sebelum kena selesema nie.....tiba tiba....nak tak nak kena mengubati juga selesema tanpa dicegah terlebih dahulu....

hari yang superbusy bakal menjelma tidak lama lagi....aku harap kekuatan dan keseimbangan emosi untuk mendepani hidup yang bakal berliku sekejap lagi.....tak ada lah aku update blog dengan emosi untuk entry entry di masa hadapan....

harap tiada....sebab aku tak mahu.....

pening kepala...rambut jadi serabai....semua bahana selesema....kalau thomas taw nampak pun dia pasti tak tahu macam mana nak uruskan rambut serabai aku sekarang ini...apatah lagi yuko yamashita selaku orang jepun yang teliti...mereka pasti dah tak keluar dekat iklan lagi....siapa yang tak tahu siapa mereka ini....aku nak bagitahu....selain laptop atau PC....di dunia ini juga turut diciptakan televisyen.....

aku cadang....beberapa bulan dari sekarang.....aku nak update entry tutorial khas untuk individu individu yang senasib dengan aku......aku malu nak update sekarang....bukan malu....sebenarnya malas....dengan kondisi otak dan pemikiran yang tidak berapa stabil.....Alhamdulillah.....atas apa yang menimpa aku....semuanya ada hikmah.....

aku umpama bergerak dalam satu pasukan dengan orang orang yang aku hubungi....mengumpul maklumat....menyebarkan input dari satu pihak ke satu pihak......aku harap apa yang menimpa aku ini bakal menjadi tutorial terhebat di masa akan datang untuk sesiapa yang memerlukan....insyaallah....ada hasanat yang aku dapat......tapi bukan sekarang....bila waktu sudah mengizinkan.....aku akan rela jadi kaunter pertanyaan....membela nasib individu yang dibelengu persoalan.....harap aku mampu membantu....wah!....cita cita dan diri yang sedang pasrah mencernakan kombinasi rancangan yang "macam boleh buat?!".....haha

aku syukur sebab aku biasanya bila dalam kondisi begini....mesti masih ada yang berdiri sama sama dengan aku....aku tak tahu kenapa.....aku bukan siapa siapa....tapi mungkin Allah hantar mereka untuk menemani aku jadi tabah dari semua segi.....jadi aku berani dan tidak malu untuk berkongsi dengan mereka...cuma aku paling anti dipandang simpati.....aku tak suka raut simpati wajah manusia dilontar pada aku.....sebab ia takkan bawa aku dan sesiapa ke mana mana......sebaliknya makin menekan aku jauh ke dalam....aku cuma perlu sokongan dan Alhamdulillah itu ada pada mereka.....Allah memang pemurah....sebab Dia bagi aku teman yang sedemikian bukan seorang dua...tapi cukup untuk aku tenang dan berasa senang..dan kalau mereka mati...aku harapkan Allah bagi mereka syurga......

izinkan aku berhenti....aku rimas dengan selesema ini...

3 ulasan:

Asma' Ahmad berkata...

aku termasuk tak dalam kawan2 ko tu?? ehehehe :P get well soon bro! cuaca hujan saje sejak kebelakang ni.. mungkin barokah rejab kan? oh, aku tak start berpuasa lagi.. huhu~

I*K*T*I*R*A*F berkata...

xpe,sakit penghapus dosa kecil kan? :)

rhazes mohamad berkata...

Asma'= haha....nak masuk ke?....silakan... ada lagi ruang nie....
maybe la ...barokah rejab...

nisah= yup...mudah2an dosa besar pun turut terampun