poor fairy pour some spotlight

....hujan pentagon bercantum oktet melengkapkan biasan merah spektrum ungu...

....perlahan aliran itu melengkapkan kitaran pituatari...

.....merembeskan secebis hormon insaf dalam organ yang masih gagal di kesan...

....tidak peduli dari mana ia datang...

.....kerana rajah amplitudnya sangat tenang...

.....tak terurai di atas graph paper...

....dengan kecerunan bernilai infiniti....

....sekali lagi kunci itu gagal masuk...

.....anak kunci hilang??...

....mungkin tercicir di Mediterranean...

....mungkin sekali di curi pujangga di bawa pulang sekali bersama lunak pedangnya...

....perasan atau tidak...

....ketinggalan yang kau hadapi...

.....perasan atau tidak jurang yang beramplitud tinggi...

.....buat daku teringat ketika bermain layanglayang suratkhabar buatan tangan dan buluh...

....aku raut buluh licin selicin minyak...

....aku terbangkan tinggi tanpa kepak...

....entah sejak bila sang buluh merajuk dan terus terbang tak mahu turun lagi...

....mungkin dia telah sampai ke nirvana ke tujuh yang masih belum di terokai...

....saat itu aku tak mahu tuding jari lagi...

....aku tahu penciptaku...

....penciptaku kenal aku...

....dia kenal aku searif pasti dari aku sendiri...

....sedang aku masih tergaru...

.....dia tahu apa jawapan apa soalan...

......apa main point...

....apa visi...

....apa strategi...

.....setitis air lautan milik beliau...

.....cuba ku sedut bertalu laju...

....mungkin tamak atau gelojoh lumrah cucu adam....

.....sana ada lagi yang aku dahagakan...

....sana ada lagi tempat untuk berteduh....

....apa guna berteduh??...

....apa yang kau takut??...

....kau nampak figura MIKAIL mendarat??...

....satu dua atau tiga?....

....hahaha...

....imaginasi kau tak cukup karim dan azim untuk interpretasikan rumusan frekuensi milik mikail....

.....mungkin kau perlukan sedikit megapixel lagi...

....sedangkan pacemaker itu takkan berfungsi tanpa sedikit kebenaran dari SULTAN bimasakti...

....aku sayang bimasakti...

...tapi...

....ada satu lagi tempat yang jika kau tahu kau akan curang pada bimasakti...

....mustahil bimasakti sanggup bermadu...

......mustahil kau mampu berlaku adil kalaupun kau mahu poligami...

......mustahil mereka mahu beralah...

....pasti ada salah satu yang musnah...

...justeru...

....aku tinggal bimasakti...

.....aku tunggu yang satu lagi...

......wahai MAHA SATU...

....selamatkan aku sejurus aku sampai ke lagi satu....

...ameen...

Tiada ulasan: