thought...

deras arus itu terjah ke dasar yang berpusar....

aku tak harap sedikit sayu dari iris kamu....

aku pasrah kalau itu memang maktub...

aku tarbiyahkan ini buat seribu pembantu....

aku sahabat setia insulator membatu...

aku rendamkan tabah seawal ujian...

semoga pecah semua kebuntuan...

semoga madrasah ini penuh kebaikkan...

singkap sedetik seawal ingatan...

lalai bertatah noda tiada gantian....

semoga oya shio dan kuro shio tetap di sempadan....

kalau itu kau tetapkan di situ...

kalau ini kau tetapkan di sini...

musnah lah neuron kau wahai abid....

sesal kau tetap terus jadi bubur...

hanya yang pandai berjimak akan berani menabur....

hanya yang pulih dan subur akan bersyukur....

hanya yang kuat akan takbur....

intailah kebaikkan dari kewajipan....

bandinglah kebesaran dari kekerdilan....

sesudah takbiratulihram dirafakkan....

sesakkan mindamu dengan takrifan....

terbitkan sinaran dari penghayatan....

cetuskan anggapan terakhir milik insan...

jahanam di kiri....jannah di kanan...

izrael di belakang....pencipta di depan....

anggaplah tasyahud itu untuk kali yang ke sekian...

insyaallah dimudahkan perjalanan....

Tiada ulasan: