KALA KITA KETAWA

asalamualaikum....
aku curi masa ini untuk update blog ini juga...
terima kasih allah sebab bagi aku masa lagi....
bagi aku nafas lagi....bagi aku sedar lagi....
terima kasih sebab ujian yang mencurah curah....
terima kasih bagi aku kekuatan untuk senyum bila aku susah...
ya...kepada pencuri selipar kesayangan aku....
aku dah halalkan....sila ambil...
gunalah untuk tujuan kebaikkan...
lagi satu sila berubah...haha...neraka allah itu panas....




test makin banyak...result test 1 dah dapat...
nak tak nak kena syukur dan improve...
sedar tak sedar ramadhan dah nak habis...
terawih pon dah nak tinggalkan kita....
harap harap semua sempat collect apa apa yang patut....
harap harap semua dapat kekalkan attitude mulia time bulan puasa....
untuk diteruskan ke bulan bulan seterusnya....




ya....bulan puasa ini memang banyak ujian yang melimpah ruah...
bukan setakat ujian....hasutan pun ada....
cheh....dah nama pun manusia....kalau boleh semua nak lupa...
kalau dah dalam kad pengenalan itu state word islam...
aku harap sangat sangat dan sangat....
anda cuba dan terus cuba untuk hidup bertuhan....
sila jangan belagak atheist ok...
kalau pun mahu hidup cara itu....
sila jangan tarik aku sekali...
kerana perkataan kesat dan another thousand dirty words will goes to you....





ya...aku tulis ini juga untuk diri sendiri...
melayu ada pendedahan agama kot....
aku nak kongsi satu perbandingan nie....
kalau anda pegang babi @ khinzir....
anda masih boleh samak dan bersuci....
tapi kalau anda pegang perempuan yang belum halal bagi anda....
atau laki yang belum ajnabi bagi anda....
apa yang anda mampu lakukan??....
bertaubat mungkin boleh di terima....
aku tak mahu tuding tuding jari....
aku pun bukan manusia sempurna....
aku pun pernah lemas dalam dunia....
aku pun masih memperbaiki diri....
aku pun manusia biasa biasa bernafsu yang suka buat salah....
cemuhlah kalau anda rasa ini sekadar demam ramadhan....
ketawalah kalau anda rasa ini lawak....
tapi ingat...
sampai bila anda mampu gelak....
sampai bila anda mampu cemuh....
juga sila ingat....mungkin lagi lima minit...
mungkin esok....mungkin lagi satu jam....
untuk seterusnya....sila bersedia untuk dihisab di almizan....





aku juga tulis ini sebagai satu nota yang aku anggap mural untuk diri aku....
agar nanti bila satu masa....
aku jatuh dan jatuh dengan ujian tuhan dan godaan dunia...
aku baca lagi tulisan ini....
aku akan jadi malu pada diri sendiri....
aku akan jadi sedar akan kuasa allah yang mampu sekelip mata....
mengangkat darjat manusia yang dahulunya dikeji di sisi agama....
menjadi seseorang yang mampu menegakkan syiarNya....
alangkan paderi mampu berubah jadi ustaz....
alangkan pula ustaz mampu berubah jadi sami....
yang mampu dilakukan oleh kita ialah berdoa tetap istiqomah
dan jazamkan iman kita kerinduan kita ketaqwaan kita kepada yang esa satu satunya....
ameen....


salam aidilfitri

Tiada ulasan: