aku biarkan ini untitled

teratur laminar transition turbulent ikut aturan Newtonian fluid karbon monoksida...
lari ikut random brown terus berpusing ikut haluan berbeda....
aku jadi bara api masih duduk satu tempat yang makin pendek...
mahu tempat tinggi aku naik tapi dicemburui jam randik...
bukan tentatif aku jadikan gelanggang ini arena bertempik...
bukan aku mahu jadi hos parasit melampias bohong...
bukan aku mahu jadi medium orang orang tak sedar di untung...
bukan aku dan bukan aku mahu....

terkadang yang pahit itu ubat yang manis itu racun...
terkadang yang sadis itu indah yang indah itu sadis...

melodi semalam berlaung lagi aku olah jadi adunan baru...
bila waktu lari laju laju macam sebutir peluru....
mamai aku dalam resah yang masih bercelaru...
sebab maksud aku bukan mahu awan selalu biru...
saat primitif aku masih benamkan niat celah celah batu...
bukan senang mahu jadi aku....
sebab aku juga bukan mahu jadi aku jika punya peluang sebegitu...
mustahil aku dan kamu punya ketawa yang satu...

aku terima bukan kerna terpaksa...
aku terima kerna ini percuma dari yang esa....
aku terima kerna aku satu dari sejuta manusia...
jadi jangan jadi aku...
terus siasat perihal dirimu....
terus kaji risalah dan peran milikmu....
kerna kamu bukan titik jijik dalam hidupmu...
aku entengkan kekhilafan kamu kerna aku yakin kamu dicipta bagi sejuta kebaikkan...
jika itu kontra itu salah kamu bukan aku....
terus jadi terbaik dari versi versi dirimu.....
aku doakan kamu....


Tiada ulasan: