atmosfera romantis duka lara


asalamualaikum.... rasanya mahu saja aku rehat puas puas....baring puas puas... penat tak terkata... aku penat sekali memerah otak merisaukan tentang test yang berlonggok longgok...ah...aku mahu lupakan sebentar...dari itu...aku tuliskan ini bukan untuk membincangkan soal test aku...aku mahu tuliskan apa yang pernah masuk sekali dalam buku kisah hidup aku... aku punyai seorang kawan yang baru berpisah dengan teman lelaki beliau...

beliau mula bercerita...[dalam SMS]

"aku baru clash dengan Bf aku...dulu apa yang dia nak semua aku turutkan...dia tak bagi aku kawan dengan mana mana lelaki...habis semua number telefon laki dalam contact list handphone aku aku padam....tapi tak apa...sebab aku sayang dia sangat sangat...tapi sekarang aku dengan dia dah break...aku rasa hidup dah tak bermakna...aku rasa dunia bukan tempat aku lagi...aku ....blablablabalbalabla...."...[banyak sangat]...


lepas terima SMS itu...
aku rasa mahu taip...

"ha...itu la kau dulu....kau agungkan sangat BF kau tu...apa yang dia suruh kau buat buta buta...kau selalu fikir kau boleh masuk satu kubur dengan BF kau tu...cinta itu memang bawa ke syurga...tapi transit di kubur dulu kena tunggu seorang diri...kau selalu keluar dating lepak kat taman taman...konon dunia ini milik korang berdua la...zohor entah ke mana asar entah tunai entah tidak....bila hujung minggu overnight dekat tempat yang entah apa apa...tengok bintang sama sama...tengok kelip kelip...lepas itu buat suara ala ala takjub macam tak pernah tengok...konon mahu timbulkan suasana romantis macam dekat dalam cerita korea yang kau selalu tengok sampai meleleh air mata...kau jadikan cerita korea itu sebagai panduan dalam percintaan kau dengan BF kau...kau selalu lupa tanggungjawab kau....mak bapak kau hantar menara gading tinggi tinggi suruh  belajar jadi orang yang tahu serba serbi...tapi kau pakai topeng kejahilan....kau lupakan tanggungjawab kau....kau jadikan Bf kau sumber dan alasan untuk kau terus hidup.... mak bapak kau??...aku tak tahu...itu soalan untuk kau bukan aku....kau letakkan cinta untuk BF kau tinggi tinggi sampai tiada entiti lain yang kau cintai selain susuk tubuh Bf kau.... kau nangis bila BF kau buat kau sakit hati...tapi kau lupa cinta kepada rabbi adalah cinta hakiki....pernah kau menangis sebab rasa diri kau jauh dari allah??...pernah kau menangis sebab dalam sehari suntuk...lidah kau tak pernah berkesempatan untuk selawat ke atas junjungan nabi s.a.w??...bila kawan kawan kau marahkan kau sebab keterlaluan sama BF kau....kau kata mereka dengki dengan kebahagiaan kau....dengan pasti sekali kau kata kau bahagia...tapi kau sendiri tak pasti bahagia kau sampai bila....kau sendiri tak mencari erti sebenar bahagia tapi kau berani kata kau bahagia....pernah kau tanya...hidup kau ini betul betul di redhai atau tidak??...pernah kau selidik nikmat yang kau dapat sewaktu bersama BF kau itu betul betul nikmat atau istidroj??...kau berdialog manja manja waktu bergayut sama BF kau...konon kau lemah dan sangat memerlukan BF kau....BF kau pun yang gagah dan sasa itu pun keluarkan nada manja yang sama sama menjengkelkan....bila orang lain komplen kau kata iri hati sifat yang menukarkan malaikat menjadi iblis....bagus!...kau tahu juga itu....tapi pernah kau berdoa pada allah nangis nangis dalam nada lemah dan manja untuk meminta ampun meminta di terima amalan...aku nak bagi tahu...allah tak pernah jauh dari kau....kau saja yang lari entah ke mana merapu rapu meracau seperti ditinggalkan.....bukan aku mahu membebel tak tentu pasal...aku cuma mahu kau jadi golongan selamat....bila kau letakkan cinta dan obses kau pada insan lebih tinggi dari cinta dan obses kau pada tuhan....tahu kah kau??....allah dan rasulnya mencintai kau...tapi kau biarkan cinta mereka bertepuk sebelah tangan....kau tak rasa bersalah ke??...macam yang kau rasa bila berborak dengan lelaki lain sudah pasti kau akan rasa bersalah pada BF kau yang kau tatang dan junjung itu....sayang sekali... memang lumrah perempuan mudah sangat menangis...tapi kau salurkan motif tangisan kau kepada kebendaan dan materi semata....kan bagus kalau kau tangiskan dosa dosa dosa dosa kau yang berlonggok longgok itu....dan optimiskan jiwa kau pada keampunan tuhan....pintu rahmat tuhan tak pernah di tutup pintu taubat dia pun sama....tinggal kau saja yang nak masuk atau nak lepak kat luar je....ikut kau lah...aku pun bukan layak untuk kongkong kau....aku cuma bagitahu apa yang aku tahu....jadi jangan berputus asa dengan rahmat allah...."....

tapi tak jadi sebab mustahil SMS mampu menghantar teks panjang macam ini....
jadi aku taip
"ajal maut jodoh di tangan allah"....dan tekan butang send....
sekian....
*jangan cari diri anda dalam tulisan ini...sebab ini untuk semua orang....jadi jangan pentingkan diri....

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mencintai dan dicintai 2 kn lumrah manusia..
lagi2 perempuan..
rse seronok bile diri dimanje dan diperhatikan..
dulu aku pun cam kwn ko 2..
tp bile break xde la smpi dunie nie xbmkne..
mle2 2 rse frust la gak..tp nseb bek ak nie ego tggi..so wat2 cool suda..nanges??
msti la..haha. tp bile pk2 blk..trse jahil sgt diri..
sb mncri cinta duniawi b4 dpt cinta Ilahi..
rse bersyukur sb Allah xbiakn ak tros hanyut dlm cinta sorg ajnabi yg blom tentu jd suami ak..huhu.
skrg nie..ak ttpkn dlm diri..
mencinta Allah pasti akan dicintai..Dia pasti dah sediakn seseorg yg terbaek tuk kt..kalo bkn kat dunia mybe kat akhirat sane..insyaAllah.

~kem@ng~ berkata...

waaaa...

bro rhazes..

ebat2!

:D

BezBuddy berkata...

cm ko tulis utk aku je nih....hehehe

rHAzeS m0HamAd berkata...

utk sume org la....huhu