GUGUR GAGAH YANG MASYHUR

benakku rasa degil membuncah dari jahil tak mahu kalah....
bentakku bukan sewelkan simpati penjajah tak malu salah....
jauh mana aku lari pun
dalam mana aku gali pun
tinggi mana aku terbang pun
zalim mana aku jadi pun
walang mana aku tangis pun
lunak mana aku nyanyi pun
aku maktub peminjam santun
pengolah rukun
pencanai pantun
pembantu karya bergenre kartun
rakus di bumi tandus berjanji manis
bersumbing diri berlapar gratis
lumayan aktivis bermandi puitis
rapi plot magis di canang hadis
tiada maaf tiada berkias
tiada puji tiada beralas
gelincir tanduk akhlak berlabel malas
malu daku dalam hutang besar belum terlunas
malu daku bisa di halau sebelum berkemas
mana lagi aku bisa bersuci hadas
mana lagi aku bisa terjamin waras
gunung tinggi aku daki lagi
ArRahman miliki
gaung dalam aku turun lari
ArRahman miliki
laut dalam aku selam lari
ArRahman miliki
planet jiran aku singgah lari
ArRahman miliki
hutang aku meninggi lagi ego aku dicampak tepi
demi pencipta
yang mencintai tanpa tepi
yang mengampuni berkali kali
demi muhammad sollallahualaihiwasallam
yang menerangi keprimitifan alam
yang disanjungi tanpa yakin yang padam




berlegar lagi lisan nurul najmi
"Allah tak mintak ape2 dari kita...Allah suruh kita sembahyang dengan ikut perintah dia je"

Tiada ulasan: