JELIK.....JAHANAM!

satu pagi sunyi....aku pulang dari makmal....macam biasa....lelaki bujang macam aku.....tak ada nak tulis tulis mesej hantar pada makwe....kalau aku hantar pun mustahil makwe nak layan....ditambah pula makwe makwe yang aku kenal semua jenis ekonomi come first....aku malas nak layan.....

tanpa berlengah lengah aku terus tak cakap banyak dengan sesiapa....aku sign in facebook macam biasa....kata laluan dengan email aku isi kemas dan tepat....nasib baik stremyx....kalau broadband....boleh pergi bancuh air dua tiga gelas baru keluar full page agaknya....

aku klik klik dan klik suapan suapan yang sedia terpapar pada skrin.....majoritinya ilmiah....aku suka....tapi atas alasan baru pulang dari majlis ilmu di makmal fakulti.....aku abaikan sebentar.....bagi laluan pada otak yang sedang kembang dari tadi untuk kempis dahulu......

sampai aku lihat satu suapan yang aku kategorikan sebagai celaka.....siap ada gambar.....sudah sudah lah sebar fitnah.....macam celaka la.....aku sudah makin malas untuk ambil tahu......sebab macam bangang plot plot yang dirancang.......aku rasa orang ini tak takut laknat.....tak takut neraka agaknya......

ikutlah.....aku pun bukan baik nak label orang ini apa.....tapi paling kurang aku cukup tahu yang benda ini sangat boleh buat orang masuk neraka......memang dapat tiket vip tempat duduk depan dalam neraka.....

lecehlah borak pasal ini.....tapi kenapa masih ramai yang sengaja tutup mata......mungkin sewaktu di bangku sekolah dulu mereka bukan jenis yang melanggar peraturan......itulah disadvantage bila kita lurus sangat dan tidak ada pendirian dalam menentukan kehendak diri sendiri......semua perlu bergantung pada skema.....langsung tiada pemikiran kritis dan kreatif.......

apa yang orang atas cakap semua betul dan semua perlu dituruti.....sampai dalam hal ehwal macam ini pun masih dengar cakap orang atas........saudara mara sekalian......orang atas itu orang juga......ada buat salah juga......jadi yang buat kerja kena lah pandai pandai buat kerja sendiri......tuhan tengok kita buat kerja......bersubahat untuk benda jahat.....ada juga peratus dosa yang kita dapat......jadi pandai pandai lah.....ada PhD ada master ada sarjana.......tak guna juga kalau akhirnya masuk neraka.......

ikutlah aku masih pening kepala lagi ini......aku tinggalkan gambar ini......mungkin ada yang dah tengok.....mungkin ada yang belum.....tapi sila nilai sendiri guna mata guna hati

2 ulasan:

Asma’ AB berkata...

*sekadar pendapat*: Satu yang ak tak berkenan dengan isu politik di mesia.. mostly rasuah n seks.. even ak tak berapa involve in politik, tp rasa cm tak matang jek.. isu rakyat bila nak bangkit?!

rhazes mohamad berkata...

same view