KISAH SATU HARI

assalamualaikum...
aku taip taip lagi....mungkin tulisan bosan kali ini sebab....aku kalau taip taip macam ini mesti nak cerita pasal hal hal sendiri....siapa lah yang nak tahu pasal hal aku....jadi aku bukan ambil peduli pun kalau ada yang tak mahu tahu....sebab masa aku taip taip ini tak ada kuasa kuasa lain yang cuba menghalang aku.....aku dah usyahidu dekat dekat luar rumah.....mana lah tahu kalau kalau ada penembak tepat berkelulusan sarjana tengah hala sniper dekat kepala aku.....aku dah selidik dah....tak ada nur nur laser yang merayap rayap dekat badan aku.....lepas aku rasa keselamatan terjamin....aku teruskan aktiviti taip taip ini.....nasib baik aku duduk malaysia.....boleh blogging secara berleluasa....kadang kadang boleh juga blogging secara berkumpulan atau duo....tapi macam apa pula orang kata nanti.....ikutlah nak blogging macam mana pun....dekat malaysia selamat lagi setakat sekarang ini.......terfikir pula macam mana kalau kalau tengah blogging macam ini tiba tiba ada pasukan askar elit dari luar negara suruh kekal diam sambil hala M16 dekat kepala.....masa itu baru sedar nikmat kedamaian tuhan dah tarik balik.....tak pun masa itu baru nak panjat taubat bertingkat tingkat.......dah tak ada tempat nak bergantung harap lagi.......masa itu baru fikir tuhan.....


itu belum kes tengah tengah blogging tiba tiba malaikat izrael ketuk pintu suruh bersara dari profesyen sebagai manusia durjana.....baru nak fikir itu tak sempat buat lagi....ini tak lengkap lagi......minta dijauhkan lah....bukan senang nak hidup senang dekat dunia dengan hidup senang dekat akhirat sekali......nak nikmat kena buat kerja sikit kawan.....kena rasa susah sikit.....baru ganjaran jadi setimpal dan ada keberkatan......bukan macam nikmat nikmat pejuang syarikat jualan langsung atau multilevel marketer.....cari cari orang......tipu kiri tipu kanan dapat duit.....itu biar mereka borak borak dengan tuhan dekat akhirat nanti.....aku tak nak masuk campur......

macam pagi tadi.....aku pergi jawab ujian dekat fakulti......macam biasa penghawa dingin fakulti memang beroperasi tip top bila pagi pagi.....aku pula kesejukkan sambil terbayang bayang salji dekat luar tingkap....terasa macam belajar dekat Massachusetts institute of technology dekat Boston sana.....tiba tiba aku tengok dalam kelas majoriti orang sama bangsa dengan aku....ah!....tak masuk untuk angan angan macam itu waktu waktu ini....getus aku secara monolog.....sambil dah tak tahan nak terkencing.....boleh kena dua tiga ketul batu karang juga kalau hari hari macam itu......tapi aku kawal lagi....sebab mahu kelihatan kacak di dalam kelas......kerut kerut di dahi juga berjaya aku kawal kemas......agar nampak muda dari usia.....aku duduk belakang makwe tak pakai tudung.....baru hari ini aku perasan makwe tak pakai tudung pakai kasut potongan converse yang dekat bawah tumit dia ada tulisan cina apa entah....aku pun tak faham....jadi hal itu aku tolak tepi......tak mahu ambil kisah sangat.......aku sedang konsentrasi dengan soalan ujian yang boleh buat kanak kanak lukis gambar rumah dekat ruangan jawapan......tapi nasib baik aku sudah sediakan ilmu ilmu jurus kira kira.....soalan ada enam aku mampu jawab empat saja......yang lagi dua....aku tak sangka pula boleh sibuk sibuk masuk dalam kertas soalan.......dalam erti kata lain aku tak sedia untuk jawab lagi dua soalan itu.....tak tahu lah berapa markah pn.roslina nak bagi nanti.....aku ingat lagi ada seorang makwe pernah pesan dekat aku masa aku tengah kecewa dengan pencapaian aku dulu......tak kira berapa result kita dapat.....insyaallah tuhan tengok usaha kita....


hurm.....apa aku nak cerita tadi??.....kejap aku nak ingat......

ha....berbalik kepada cerita......aku sebenarnya cuma nak cerita lepas kita berusaha....nikmat yang tuhan bagi dia punya rasa lagi manis lah.....lepas kita sabar.....macam tadi pagi aku sabar dengan kerenah pundi kencing sendiri.....lepas melepas.....dia punya nikmat berada pada tingkat bawah sikit dari nikmat syurga......alah.....kamu orang pun mesti pernah rasa.....dari segi kelegaan....dari segi ketenangan....dari semua segi dan sudut....semua aku bagi markah tinggi tinggi....

nak cerita itu saja dia punya selingan dah berjela jela.....entah kamu orang baca ke tidak ke aku pun tak tahu.....tapi masih tak kisah......


bila malam pula aku keluar lagi merayau dengan kutu kutu.....kawan aku nak cari kasut dekat uptown shah alam.....aku temankan saja......dalam hati memang nak cari sesuatu.....tapi semua barang macam aku tak akan pakai lama.....jadi aku mansuhkan niat aku......dalam perjalanan.....aku naik kereta.....pemandu dia aku tak tahu pula apa yang dia rasa malam ini.....tiba tiba teringin pandu macam alex yong.....aku berderau juga dua tiga kali.....penumpang belakang pula dah meracau racau kena sampuk dengan pontianak mak nyah.....tapi aku masih boleh kawal perasaan aku....agar tetap tampak maskulin dan jejaka dambaan......aku tepis semua rasa rasa yang kurang menyenangkan......tiba tiba bila sampai dekat dekat bulatan berhampiran masjid negeri.....aku nampak seorang makwe pakai tudung dengan lelaki berkaca mata skema berpegangan tangan.....aku terus jerit.....

"woi dah kahwin belum!!"


makwe itu terkejut dan menjerit.....aku dan seisi kereta berdekah sampai terkeluar usus dari lubang pusat.....nasib baik boleh masukkan balik......lepas itu kami sambung gelak lagi......

perbuatan macam ini jika ingin dicontohi....anda haruslah keluar berjalan jalan dengan kutu kutu berbadan sasa yang boleh diajak berunding dengan kaki dan tangan.......lain dari itu sila jangan lakukan......kelak binasa badan


lepas semua selesai aku pulang ke rumah.....aku lihat pintu bilik aku yang ada akses pantas ke luar rumah telah terbuka macam ada open house tapi jam dah pukul satu pagi......mula mula aku was was.....aku capai tin ridsect sebagai senjata serba guna.....aku masuk dalam rumah....tiada tanda tanda pencerobohan macam yang israel buat pada palestine......aku ke ruang tamu.....aku lihat ada satu makhluk hitam tengah seronok berlegar legar.....aku bagi salam.....dia tak jawab.....dia lari bila perasan kehadiran aku......aku cuba berkomunikasi dengan bahasa beliau yang aku pernah belajar waktu kecil kecil dulu.....mungkin sebutan aku kurang jelas atau perbendaharaan kata aku dalam bahasa makhluk itu masih miskin lagi......tapi aku tetap usaha dan yakin untuk menyampaikan mesej nobel aku pada makhluk itu......aku tidak mahu dia merasa terancam dan buat berantakkan di rumah aku.....aku cuba menyelesaikan dengan cara baik tanpa membawa kes ke mahkamah.....sebab aku takut aku kalah walaupun sepatutnya aku menang.....jadi aku cuba dan terus cuba....akhirnya kucing itu bersetuju untuk keluar dari rumah tanpa sebarang kacau bilau atau pinggan mangkuk pecah di dapur macam yang pernah berlaku suatu masa dahulu.....yang membuatkan telinga aku bernanah dimarah ayah dan mama.....aku mula terfikir balik....aku rasa aku lupa tutup pintu sebelum keluar rumah tadi.....nasib baik kucing.....kalau anjing?...kalau lembu?....huh....selepas semua selesai aku duduk depan komputer....untuk mula menaip risalah kosong ini....


sekian......


PS: 

aku dah letak nuffnang dekat sidebar....
aku tengah kesempitan wang....
mari derma dan klik....


2 ulasan:

Asma' Ahmad berkata...

haha! bercampur baur entri kali ni.. memang lucu.. pagi2 dah buat ak senyum.. gud2.. yang pasal ko jerit kad couple tu, ak memang suspek giller ar.. eh silap, respek.. zaman skang, masing2 dah dok menghalalkan cara.. na'uzubillah.. kdg2 ak teringin nak becinta.. tapi bila dah rasa sekali, better single smpai tiba ms nak diri rumahtangga.. senang sket nak kawal life, pahala, dosa :)

y3op berkata...

bley plak promote nuffnang tibe2??..hhahaha..