EKSPERIMEN CUACA MOOD DAN PRASANGKA

asalamualaikum....
semenjak dua tiga hari ini....
semenjak kebelakangan ini....
tak tahu bermula dari bila....
hubungan aku dengan kipas angin di rumah semakin intim....
aku rasa dua tiga ratus tahun dari sekarang malaysia mesti ada 4 musim....
wah!....aku semakin berani duduk bertentang mata dengan kipas....
tak macam dulu.....
aku rasa ini waktu afdhal untuk mandi mandi di sungai....
aku rasa dah cukup syarat untuk bungkus barang barang bertapa dua tiga bulan dekat gunung ganang....
udara dekat sana boleh tahan.....kira udara relevan untuk tidur tanpa bangun kejap untuk minum air.....

ramai pula orang sibuk sibuk tulis kat status facebook mereka...
"owh...panas"
"aduh....ketiak basah..."

aku nak kata gelabah.....tapi aku siap update dekat blog....jadi aku simpan dalam hati perkataan gelabah untuk status status macam ini.....

cilake....seliper hilang lagi dekat tempat sama.....pantang ada seliper grand sikit......nasib baik aku masih boleh sabar sabar lagi......tapi kalau dua kali nak juga aku sepak sepak pasu....aku rasa nak siasat hal hal ini......

kalau dapat penyangak berbaju melayu itu.....aku ingat nak tendang kuat kuat dekat bahagian perut dia....bahagian tulang rusuk dengan muka bagi siku dua tiga kali pun dah memadai rasanya ....

suspek utama aku dah kesan ....ada dua tiga kutu yang tipu mak bapak mereka kata pergi masjid nak baca yasin.....tapi sibuk aim seliper seliper bombastik untuk digayakan di hadapan rakan rakan....sialan....padahal seliper haram.....

aku tak cam sebab turun motor aku ada perasan mereka pandan lain macam dekat aku.....aku biar....sebab aku ingat mereka jenis baik baik dan berbudi pekerti mulia.....cakap banyak tak guna juga....benda dah lepas....

aku ingat nak lapor benda macam ini dekat wakil rakyat......aduan rakyat pun aku rasa should be ok...... dari lapor dekat kakitangan kerajaan.....aku rasa 8 hingga 9 tahun dari sekarang baru dapat respon pertama...... owh...... tiba tiba aku rasa nak jadi perdana menteri..... aku nak datang pejabat pejabat kerajaan secara mengejut dan tak dirancang......

tak pun aku nak suruh dua tiga kutu kutu....pergi menyamar sambil bawak perakam suara..... lepas itu aku nak straight masuk aku nak pecat individu yang kerja

sambil gelak gelak tak buat kerja

sambil dengar radio

sambil tak angkat panggilan telefon yang masuk

sambil  lewa

sambil maki maki orang yang berurusan dengan mereka

sambil banyak songeh

sambil bekerja dengan cara kakitangan kerajaan yang dah banyak kali aku "daring"

siap kau orang kalau aku jadi PM nanti.....

Tiada ulasan: