SURAT UNTUK AURAT


ke hadapan aurat....
terima kasih kerana sudi menjadi auratku....
aku bangga punyai aurat seperti kamu....
ikal kerintingmu bikin aku bisa bermegah laksana ratu...
walaupun aku tahu....
aku bakal dipersoalkan perihal pengabaian kamu...
itu tidak menjadi gundah bagi aku...
selagi kamu diterima dan diagungi
aku tega memperagakanmu agar aku turut disanjungi....
bukan menjadi beban bagiku untuk melepaskan kamu sesuka hati....
aku rela berhabis juta juta untuk kamu jadi warna warni...
untuk kamu jadi bak pelangi....
tapi aku beragak untuk membeli kain untuk kau dilindungi....

wahai aurat...
aku sedar aku harus membatasi kebebasanmu...
aku sedar itu kehendak agamaku....
tapi aku punya alasan yang aku kira jitu untuk menyeka tuntutan itu....
untuk mengikut keliberalan duniaku....
kerana kebebasanku tak harus dibelengu....
kerana tanpa kamu aku seperti batu.....
tidak diendah setiap lakuku...
tanpa kamu aku bukan nombor satu...

duhai aurat...
adakala aku terasa mahu menutupimu....
tapi dalih bijaksana sentiasa mengikat nawaitu.....
aku tidak mahu dilihat satu hari bersamamu satu hari tanpa kamu....
pasti aku dilabel lidah bercabang seribu.....
jadi tinggal aku yang malu dengan perbuatanku....
walau aku sedar pada hari itu....
kamu akan mengkhianatiku...
mengadu pada yang Maha Satu....
perihal aku mengkhianati kamu sebagai amanahku.....
menjadi saksi pada setiap pengabaianmu....

aduhai aurat....
entah bila masanya aku akan bertaubat....
entah bila masanya nyawaku diangkat.....
tapi yang pasti kamu akan ditutup rapat....
saat aku disoal malaikat.....
sekian...

an-nur:31



1 ulasan:

~roslinda~ berkata...

spt biasa lah kan~
sy mmg suke nak masuk ruang komen~
heee
dan sy pun mmg suka dgn kepuitisan anda~nasib baik la suju tu tak mng,lau tak...heh
lg satu,nasib bek lah anda off9@invi ym,lau tak...tak pyh komen kt sini.teros BUZZ je!haha
*bebel byk plak,0ps,sorry ye ahjushi*^^