SOLIDARITY AND MEMORANDUM

asalamualaikum....
sebenarnya aku malas nak taip entry.....jadi aku buat cara malas lah.....korang nak baca cara malas ke cara rajin ke tak nak baca ke.....aku tak kisah.....sebab kisah pun aku dah malas nak ambil.....huh....pemalasnya diriku ini....lagi lagi cuti macam ini.....


aku kerap kata bosan......akibat kebosanan melampau aku duduk saja dekat rumah.....aku ada cari kerja dua kali....ingat nak isi waktu lapang cuti semester ini.....cis!....tak dapat pun.....semua penuh.....




alhamdulillah.....poket pula tak penuh sangat tak kering sangat.....semua cukup.....ayah dah banyak kali usya daring dekat aku waktu aku buat formasi belit ular sawa kat ruang tamu sambil tengok TV.....aku tahu ekor mata beliau melontarkan bahasa badan yang begitu pedas tapi disimpan kemas......seperti...."ko tak ada benda berfaedah lain ke nak buat??.....makan tidur jer!....".....


oh ayah.....aku tak ada rezeki untuk dapat kerja waktu cuti kali ini......sebenarnya aku cari kerja pun dua kali jer.....ada jer kerja.....tapi aku lebih pertimbangkan faktor jarak dari rumah......malas aku nak kerja jauh jauh.....leceh.....[aku sedar orang malas selalu bagi alasan kan?....jadi korang tak payah susah susah bagitahu....]....


sebenarnya waktu cuti ini....aku lebih isikan dengan membaca....Kot....entah lah.....aku pun tak membaca banyak mana sangat......entah lah....sebut pasal membaca.....aku ada terbaca satu artikel....yang buat aku jadi tak keruan......lepas baca kepala aku ligat berfikir.....entah banyak benda yang aku fikir....jadi.....aku tak nak lah aku seorang je yang fikir......korang pun dijemput fikir.....


jadi aku bubuh pautan keramat yang membuka minda aku berfikir keluar dari kotak....
sila klik.....     [pautan keramat]


aku dah sebar pautan nie dekat orang lain juga......aku ajak diorang fikir sekali......diorang pun fikir.....artikel pada pautan keramat ini panjang.....jadi kalau yang tak minat membaca.....yang jenis baca skip skip.....yang jenis nak cepat sangat buat kesimpulan......atau jenis ambil intipati setakat ala kadar.....anda dinasihatkan untuk terus skip jer......tak payah susah susah merajinkan diri.......


sebab ini soal sejarah perpecahan ummah.......riba' yang dah dimanipulasikan menjadi interest......cilaka....ramai antara kita tak sedar.......kononnya itu interest..... kononnya interest lain riba' lain..... buka lah mata kawan...... ia sebenarnya sama jer..... sama tak ada beza...... akhirnya.... pelajar pelajar yang kononnya ke menara gading..... menjadi sarjana..... pakai jubah...... akhirnya terlibat atau tersepit dengan PTPTN dan jenayah riba'..........


jadi illumintai sial ini harus dihapuskan.....dibasmi...... patut lahir seorang pemberontak untuk tak bagi muka pada sistem bangsat yang mengundang malapetaka ini..... [sorry....tiba tiba aku emo pulak.....]....


jadi....aku akan sedaya upaya....teguh dengan pendirian aku.....untuk menjauhi sebarang agenda yang menyesatkan ini......korang yang pada IC korang ada tulis islam...... juga harus sedar..... sampai bila kita nak ikut sistem celaka ini....... jelas kontra dengan ajaran islam dan sunnah..... siapa lagi yang nak jaga agama kita kalau bukan kita sendiri....... [huh!....aku ceramah pulak].....


tapi ini hakikat kan?.....korang nanti kalau nak bayar duit rumah....kena bayar riba' sekali..... duit kereta..... duit pinjaman pelajaran...... semua ditopengkan dengan nama interest..... sedarlah..... ia sama je dengan riba'....


sedarlah brader and sister.....hukum tuhan tu fixed....korang jangan pandai pandai nak bawak spanar kasi longgar......konon hebat berhujah..... lantang berpidato...... baru ada beberapa kebolehan.....dah berani manipulasi hukum tuhan......


musuh musuh islam memang tak ubah isi al-quran.....dan tak ada siapa yang ubah..... itu janji Allah s.w.t.....tapi mereka ubah life style orang islam.....orang islam yang jahil pun follow buta buta.....




sudahlah tak nak ikut hukum hudud..... jenayah pulak dipandang enteng....... lesen judi bola lulus..... demonstrasi mengecam israel kat sana sini....... takbir sampai suara serak...... bagus!.....spirit mantap.....ilmu teori kuat......tapi praktikal barai.....


setakat mengecam.....memorandum.....petisyen.......korang tahu tak.....itu semua sedarjat dengan azam tahun baru yang tak pernah tertunai........tak jadi apa apa......memorandum itu cuma atas kertas jer......petisyen semua tue..... tak boleh nak buat apa apa......diorang langsung tak risau.....makin kuat diorang gelak......


mereka serang kita dengan benda besar......jadi kita haruslah memperbaiki dari benda yang kecil.....diri kita....
bila basic kuat......advance mesti mantap.....


kesatuan ummah.......ini tidak.....demonstrasi umno kat tempat lain....pakatan kat tempat lain....dari demonstrasi yang tak ada function itu pun dah berpecah......macam mana kalau nak hasilkan sesuatu yang ada function nanti?.....kalau tak bersatu berhasil ke?....jangan mimpi lah nak maju kalau macam nie.....


pakatan ungkit pekung umno....umno selak pekung pakatan.....fitnah sana sini..... ego masing masing tinggi..... kat parlimen saling kutuk mengutuk..... padahal bila check IC masing masing agama islam......Bangang..... macam ini punya style ada hati nak kecam israel konon....


wake up la..... kebahagian kesenangan kesejahteraan kemakmuran dan keamanan kita ini sebenarnya makin lama makin di hujung tanduk.....cuma kita yang bangang bedebah tak sedar sedar ianya makin malap.....sebab sibuk gaduh.....sibuk rasuah.....sibukkan dunia....takutkan mati cintakan harta......


sekian....


ps:
-gua rasa cuti gua akan berakhir dengan duduk lepak saja.....memerhatikan alam semesta sambil menginsafi kelemahan manusia.....[huh....gua poyo....tak payah bagitahu]
-al-aqsa bukan palestine punya seorang.....orang islam yang lain pun ada share juga....kenapa kamu orang yang lain semua senyap senyap sahaja??
[ini makcik palestine dekat video mana entah bagitahu.....]

Tiada ulasan: