MALAIKAT PADA KAABAH : ANGEL CAUGHT ON TAPE


assalamualaikum...

malam tadi sedang asyik gua seronok melayari internet....tiba tiba gua tertengok link yang telah dikongsi oleh rakan gua yang bernama Nazrin Abdul Rahman dekat facebook.....gua kena tulis nama member gua nie....nanti dia kata gua tak bagi kredit.....cilaka....menurut Nazrin Abdul Rahman....

beliau telah single kembali.....jadi gadis gadis yang berakidah dan beriman......jika ingin mencuba nasib berbahagia bersama Nazrin Abdul Rahman......sila contact gua.....gua boleh tolong adjustkan tempat dan tarikh untuk candle light dinner......

berbalik kepada video yang gua tengok nie.....tajuk dia pun lu orang boleh trace kan nak tunjuk pasal apa.....jadi gua ingin membuat sedikit review mengenai fenomena superstitious sebegini......

sebelum itu....gua ingin seru.....kita sebagai seorang yang mempunyai daya pemikiran sila gunakan sebaik mungkin....kerana apa?....

kerana ingin gua tekankan disini.....malaikat adalah dicipta dari cahaya.....nur....bukan nurkasih ya....tiz zaqyah pun bukan....nur saja.....jadi kenapa gua cakap macam nie??....sebab gua rasa....malaikat punya teknologi tak cukup koman untuk dilihat menggunakan kamera.....

gua juga pernah tulis entry pasal nie....dekat sini....[klik sekali tengok]...jadi....lu orang pun tak boleh lah nak percaya yang entiti dalam video tu malaikat kan?....tak patut kan?.....come on la.....takkan lu orang baru tengok benda ada sayap sikit dah boleh percaya kan.....

bagi gua....gua rasa itu entiti lain.....bukan malaikat.....sebab apa?....sebab gua percaya.....kita kadang kadang boleh tertangkap gambar hantu la....gambar jin la.....itu gua tak nafikan......kalau lu orang nak tahu lebih lanjut......boleh pergi tanya uncle seekers.....hahahaha.....gua bukan orang fotografi.....photoshop pun tak pro lagi....

tetapi kebarangkalian untuk tertangkap gambar malaikat gua rasa amat mustahil......gua bukan nak yakin seratus persen kat sini.....kalau itu kehendak Tuhan....malaikat caught on tape.....gua pun tak boleh nak buat apa apa kan.......

tapi gua sangat yakin....sebab dalam dunia ini....bukan manusia je yang beragama islam....jin pun ada ye kawan kawan.....lu orang tak pernah dengar jin islam ke?....kalau tak....bawa bawa la diri tue ke masjid.....dengar ceramah se pam dua......kalau malas tahap gampang pun gua rasa TV dah ada banyak cerita cerita superstitious sekarang nie.....lu orang tengok la......

jadi selain manusia.....gua rasa jin pun ada yang pergi umrah....pergi haji.....sebab apa?....sebab menunaikan haji kan rukun islam.....tu pun nak tanya?....

lepas tu.....jin pula....ada bermacam macam jenis....bermacam rupa.....untuk mengenali kriteria jin lebih dekat.....lu orang boleh google.....atau yang lebih arif dan soleh.....lu orang boleh refer pada ustaz ustazah dan tafsir quran.....dan hadis hadis.....

jadi lu orang pun tak pernah tahu kan jin tu macam mana rupa bentuk dia.....ada sayap ke....tak ada sayap  ke.....ada tanduk ke....gua pun tak pernah tahu.....tapi gua pernah dengar cerita.....malaikat ada sayap....

tapi gua pun tak berani nak cakap dalam video tu malaikat.....meskipun gua percaya.....ada malaikat yang ditugaskan mengawasi tanah haram......tapi gua percaya juga malaikat pertama yang sepatutnya memperlihatkan dirinya kepada manusia adalah Izrael......takkan sebab ada sayap je lu orang dah yakin yang entiti tersebut malaikat......tak boleh la macam tu kan.....jadi kesimpulannya....jangan cepat sangat nak nilai sesuatu sebelum membuat kajian......

PS :
siapa siapa yang dah lama tengok video nie..... jangan cakap gua ketinggalan zaman pulak sebab baru nak review...belasah kang....

Tiada ulasan: