PANDU CERMAT!!....BERAPA KALI NAK BAGITAHU??....


selepas melihat video di atas.... korang pasti ada tercakap OMG kan?....sebab aku pun ada cakap jugak tadi... sebab kesialan pemandu dewasa kini sudah di tahap yang membimbangkan...... dan dulu aku ada share juga pasal video eksiden dekat taman midah...... tapi video tue aku remove demi menghormati si mati yang terlibat dalam kejadian.......

tapi lepas tengok balik benda benda macam nie....aku jadi fikir....sebab apa ada juga segelintir manusia yang dilahirkan untuk buat kecuaian macam ini.......sedangkan banyak perkara perkara yang macam nie dah berlaku..... tapi semua tak ambil kisah kan?.....bila dah jadi baru nak nyesal tak sudah.....

tapi the point is.....bila ia membabitkan kanak kanak....atau ibu kepada kanak kanak.....damn kan?.....sedih kan.... rasa macam nak bantai ramai ramai kan pemandu yang macam <*(oo)*> tersebut....

klip vidoe di atas ada di antaranya merupakan sedutan filem...... tapi memang realiti sikap pemandu dewasa kini yang terpapar kan?.....sebab aku pernah juga naik kereta dengan pemandu macam <*(oo)*> nie..... tapi aku cool jer......aku buat buat rilek......sebab kalau aku jerit jerit nanti diorang cakap pondan plak kan?......alhamdulillah..... setakat ni tak pernah berlaku kejadian macam nie lagi.....naudzubillahi minzalik.....

jadi sebelum keluar lepak dengan pemandu macam <*(oo)*> nie.....adalah amat disyorkan untuk menunaikan current prayer.....kalau mat rempit selalunya kena make sure isyak dah lepas......baru berani meredah highway.....dan berkeyakinan......serta pasti dilindungi....ye tak?....

kira at least.....kalau dah mati nanti tak ada la menyesal sangat kan....sebab sempat sembahyang.......maklumlah.....manusia manusia dewasa kini.......selalu yakin sangat sempat kumpul pahala yang boleh kaw tim masuk syurga.....ye tak?.....tak payah nak hipokrit weh......aku pun ada jugak lengah lengah taubat.......tak semat taubat at least dapat tunaikan sembahyang terakhir tue is better enough kan?.....dari dua dua tak sempat.....kan kan kan?......

tapi masalahnya.....kalau kita dah cukup berdisiplin sekalipun....tapi ada lagi si <*(oo)*> yang entah datang dari mana......<*(oo)*> mabuk minum arak lebih ke......payah jugak kan?..... 

aku pernah tengok accident yang true punya..... motor elok elok kat traffic light tiba tiba kena sondol dari belakang dengan waja yang dipandu <*(oo)*> mabuk...... penunggang motor tu india..... habis tulang rusuk dia tersembul keluar weh...... serius macam sambal gearbox......korang pernah dengar sambal gear box?....tak ada kan?.....tapi malam tu ada..... memang true and fresh.....cuma rugi tak bawak mangkuk dengan straw je.....

jadi pesan aku kepada orang orang yang ada lesen kereta atau tak ada lesen kereta.....kira yang memandu la senang cerita kan.....jangan <*(oo)*> sangat......kalau nak mati sangat....pergi mati sorang sorang.....jangan libatkan ladies and gentleman yang berdisiplin ok.....

lagi satu....kepada yang konon konon cekap memandu tue agak agak sikit la ye...... sebab malang tu tak berbau......jangan nak kerek sangat.......kang dah ada yang mati nanti.....korang tak boleh nak buat apa apa dah......kalau korang tak kesian kan diri korang.....kesiankan orang lain......

lagi satu....kepada pakcik pakcik.....kalau ada anak kecil ke......anak kecil orang lain ke.....anak kecil jiran ke......jangan hisap rokok berhampiran diorang la.....kalau tak pergi sekolah sekali pun tangok la iklan iklan kat TV......sebab nampak macam tak ada ilmu langsung weh......nak hisap rokok itu korang punya hal tapi kalau nak jadi perokok.....tolong tunjuk sikit ilmu sains ada sehelai dua di dada.....

ok chow...

PS: 

aku malas nak attach statistik kemalangan di Malaysia....sebab malam tadi Sergey Brin SMS aku.... 

"der....lu jangan buat hal dengan gua...cilaka la kalau semua benda ada kat blog lu apa guna gua invent google"

aku tak reply....malas nak layan....

for the record : 

setiap 20.5++ minit dalam sehari hidup manusia....malaikat izrael akan datang usha muka kita.....so that be prepared bebeh!....

Tiada ulasan: