WELL-TRAINED SUPERMAN

hari itu beliau sudah genap 35 tahun, perancangan yang disusun rapi selama bertahun tahun nampaknya akan dilaksanakan hari itu. ramai krew yang menyertai beliau manakala beliau merupakan teraju utama dan mastermind dalam rancangan ini.

kabel kabel nampak begitu berselirat, dari satu connection ke satu connection dan kemudian ke Laptop kemudian disambung pula ke supercomputer. ada tujuh buah satelit parabola menjadi pusat bagi semua wayar dan kabel yang berselirat.

di satu sudut terdapat pentas yang dilengkapi prop dan seorang lelaki tua yang memakai suit dan beliau hanya diam pasrah. video kamera berspesifikasi mantap sudah lama bersedia untuk memulakan tugas. krew krew program tersebut semakin sibuk.

bunyi detak detak papan kekunci semakin rancak dan tiba tiba

"ok done!"

"ok..kita mula sekarang"

arah beliau yakin. tujuannya hanya satu. untuk membayar semula penderitaan yang dialami saudara maranya. beliau memang pendendam. beliau yakin. tanpa dendam, yang jahat akan terus jahat yang ditindas akan terus ditindas. sebab itu dendam perlu untuk memangkin kebangkitan.

saluran media diseluruh dunia telah digodam. bila butang "ENTER" ditekan seluruh saluran media di dunia akan tertumpu pada senario yang berlaku di studio underground itu.

butang "ENTER" ditekan dialog spontan dimulakan. seluruh dunia kini terkejut dengan gangguan siaran yang mereka alami. tidak kira sama ada internet streaming video seperti youtube, siaran TV berbayar, corong radio, hatta walkie talkie pemandu teksi dan along kini diliputi oleh gangguan siaran yang mereka dalangkan.

"assalamualaikum and hi, my name is mister. M. and obviously i am Muslim, i would like to tell and show you guys, that my ability in doing this to the man who hold the power in determining mankind's fate and civilization" sambil meletakkan pistol ke rongga mulut lelaki berpakaian suit tersebut.

"i can simply pull the trigger but i wont do that, objectively to make the enemy of my kind of people felt the humiliation they put on us for a pass few decade. Yes we can do this even better, so you guys better watch out with our next vengeful plan"

video tamat, dan mr.president yang kononnya mempunyai superpower ditinggalkan dengan pistol tergonggong dimulutnya dan tangan terikat. kroni kroni mr.president mula gusar dengan kemampuan yang dimiliki beliau. jika pada mr.president yang dikawal ketat 24/7 mampu diculik dan diperbudakkan sedemikian. apa lagi yang beliau mampu lakukan di bawah jangkaan mereka?.

krew krew beliau yang dari pelbagai bangsa dan latar belakang kini berselerakkan ke seluruh dunia membina network satu jemaah yang solid yang akhirnya menjadi titik tolak permulaan pergerakkan menuju kebangkitan.

insyaallah

Tiada ulasan: