MIMPI MALAM TADI

sudah tiga kali beliau ke mari...
aku akui rindu itu ada...
pertemuan pertama beliau membawa mashaf...
dialunkan surah depan aku...
tapi sayang deria aku yang kurang berfungsi...
aku tak ingat apa bunyinya...
aku tak ingat apa tajwid dan surahnya..
aku cuma ingat suasana di situ indah...

kali ke dua beliau datang lagi..
raut wajahnya indah..
bersih...
kami berjabat tangan...
tapi tanpa suara...
pertemuan itu singkat
dan rindu itu masih ada..

kali ke tiga malam tadi...
beliau hadir...
duduk di birai katil...
kami sempat berbicara..
beliau berkata...
mati itu macam disentak...
maut itu tak dapat dielak..
dan rindu itu masih ada...

tapi itu semua mimpi..
aku mahu jumpa dia lagi...
banyak kali...
sampai lali...
sampai akrab walau mimpi yang temukan kami...
dan rindu itu ada lagi..

ps: dia sudah lama R.I.P

Tiada ulasan: