FUPDATE

salam

OK aku mengaku aku sebenarnya kebelakangan ini macam slow sikit, itu lah sebabnya aku dah jarang blogging, sebab ketandusan idea dan aku malas nak perah perah keringat mencari cetusan idea untuk berkarya dalam blog sendiri.

OK let me get it straight. aku macam ada this bad feeling about current life. tak tahu lah prejudis atau apa, aku macam dah kurang bersyukur dengan nikmat Allah subahanahu wa taala. kurang beribadah barangkali.

kehidupan sosial aku macam dah tak macam dulu, tapi itu takkan buat korang peduli, jadi bukan benda tu sepatutnya aku tulis dekat sini.

OK aku kadang kadang ada rasa macam alter ego [poyo sikit ; perkataan yang baru dipelajari] macam aku nak jadi orang lain sebab aku rasa life aku typical dan itu kadang kadang je. tapi kadang kadang aku juga hargai apa yang aku dapat bila tengok orang lain pun ada yang dismiss universiti even dah cecah final semester.

tapi bukan itu point yang aku nak cerita, aku bukan nak cerita nasib untung rugi manusia, tapi aku nak bayangkan yang life aku perfect dan tak banyak sangat beban. jadi life aku smooth dan aku rasa tak banyak sangat critical thinking.

korang pernah tak nak menguap tapi in the mean time nak bersin sekali, atau nak bersin tapi in the mean time rasa nak sendawa sekali, you know. benda benda macam nie memerlukan kita membuat keputusan dengan pantas. tapi menguap dan bersin atau sendawa jarang membawa efek yang besar dalam hidup.

unless hidup korang tu saling tak tumpah jalan ceritanya dengan butterfly efect

so bagi korang yang rasa nak belajar sambil menderma sini ada amanat dari Jimmy Wales dia tengah cari duit tu, korang yang selalu guna wiki bagi la duit kat dia sikit. aku jarang guna jadi dengan menyebarkan amanat dia nie aku rasa hutang aku dah terbayar. dan budi dia aku dah balas.

tapi bukan itu yang aku nak tulis dekat sini. apa kejadahnya tiba tiba aku nak promote Jimmy Wales punya rayuan, dia pun tak pernah promote aku kat wikipedia, so kenapa mesti aku promote dia dalam site aku. haha!

know what korang pernah tak jumpa benda yang korang dah lama gila cari, korang tahu?. aku dah lama gila cari lagu nie. dari aku kecik kecik dulu. aku jumpa guna track ID lepas humming lagu nie, tak sangka aku boleh humming macam Dolores O'Riordan

okeh!...lu orang layan. gua nak chow

Tiada ulasan: