gila tak ada point langsung, aku rasa dah dua tiga kali juga aku buka ruangan posting nie. lepas tu aku pangkah balik sebab bosan tak tahu nak tulis apa.

the story started when i quit my bad habit past few weeks, aku jadi hilang punca bila nak blogging, sebab biasanya bila aku blogging aku mesti smoking sekali. jadi kadang kadang keyboard aku ada habuk rokok yang terjatuh secara tak sengaja. and now bila aku tak smoking aku rasa OMG. this is even cooler. [poyo]

sebenarnya aku rasa macam tak ada something yang inspiring you know bila satu benda yang korang selalu buat tiba tiba korang tak buat. tak payah bagi contoh yang susah susah, bila korang selalu main facebook atau twitter tiba tiba internet rumah korang brake down. dan lost connection to the world wide web. mesti korang akan berdoa kepada Allah subahanahu wa taala untuk kembalikan normal life korang kan?.

so korang memang jadi janggal lah bila normal life korang were snatch away from your life. and now this is my current condition but am actually doing OK with this, it is just because usually i am blogging while smoking. so its kinda awkward to adapt this changes.

but since that, i saw my saving account is in a pink of health. i dont have to line up with bangla just to withdraw a MYR10 to buy a pack of ciggie, and most fortunately. aku dengar gohmen nak naikkan harga rokok mencecah MYR14.50++ .

its a good news for non-smokers, because deep in their heart. they are actually annoyed too much to the smokers.

and yeah, you may say me poyo and such a thing, baru quit sebulan dah kecoh. and some of them sometime even said. "alah..aku tak yakin dengan kau,,jap lagi ko mesti smoking balik".

yup. i myself also not so confident about this. because until this point i still have such desire to smoke  and i just put it as far as i could. it is not an easy thing. bila keluar lepak dengan member naik kereta dan mereka smoking.kalau suria tak apa. tak teruji sangat. tapi kalau dunhill , i am surely drooling you know.

tapi itu bukan alasan untuk ketepikan cita cita aku menjadi seorang yang tak merokok. aku tak nak poyo dengan mengatakan tak nak kepada rokok. aku cuma tak nak jadi macam dulu punya kes. waktu kecil kecil.

punya lah berjanji kepada diri sendiri untuk tidak merokok apabila dewasa, dan siap membenci pakcik pakcik yang merokok dekat rumah aku. but suddenly i turn to be in their circle during my 15 of ages.

jadi aku cuba kuatkan azam untuk serius dalam usaha aku yang kali ini. seserius suhaimi meor hassan dalam setiap persembahannya. orang tua ni muka ketat gila waktu menyanyi. kalau korang pernah nampak dia senyum aku rasa korang adalah individu bertuah. sebab aku tak pernah nampak lagi.

jadi bila dalam keadaan macam nie aku rasa macam ada yang kurang maka aku akan jadi kurang beraksi macam orang kata dah tak liar dan boleh dijinakkan. but i have to gain a solid determination and discipline to achieve this target.

ok chow



for the record :


hidup ibarat roda ada hari kita di atas ada hari kita di atas hari hari kita di atas...


maaf..hidup sebenarnya bukan macam roda...


jangan terpedaya...yang mati akan turun ke bawah...yang hidup kekal di atas...


tak ada yang macam roda

Tiada ulasan: