SNEEZE AND COUGH PHLEGM



aku bukan makhluk yang elok. aku kena cari ruang untuk bertapak dan bertempat. semua tak tersedia macam ABC. pada jalan ini yunus kena telan dengan ikan. ibrahim kena pancung ismail. jadi apa sangat yang aku nak harapkan.

keputusan untuk diam atau bertahan. bertahan bukan pilihan, sebenarnya memang tak ada pilihan. kita kian tersepit. terhimpit dan satu hari nanti tak heran kalau dikatakan kita kena buat dosa untuk selamat di dunia.

manusia makin tamak. makin terdesak kalau tidak takkan aku dengar orang kena tetak kena rompak. cilaka, aku mungkin paranoid dengan situasi sekarang ini.

lagi lagi bila pasal wang manusia boleh jadi haiwan. pasal nafsu. semua mula dari nafsu. benang takkan masuk kalau jarum bergerak. jadi kau mesti tahu bila nak bergerak.

aku rasa tak sihat, dari semalam. kalau esok pagi tak tentu aku larat bangun atau tak. tertekan, bila sakit nak rehat pun tak larat, tak ramai yang tahu apa sebenarnya kita kena buat bila sakit. ramai orang cakap sabar itu  proses penguraian dosa. sama la macam terurainya nuklear. half-life dan banyak lagi teori decay yang kena didalami. Oh! supportive. terimakasih.

aku jarang bertuah. sebab itu aku selalu berhati hati. aku harap setiap pagi kau yang kejutkan aku supaya aku menjadi morning glory.

aku sakit. tolonglah Allah. sembuhkan penyakit ini. hanya padamu diri yang selalu berdosa ini meminta.


And take what the Messenger gives you and refrain from what he forbids you. (Al-Hasy-r 59:7)

Tiada ulasan: