Memaparkan catatan dengan label kesal. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kesal. Papar semua catatan

APPEAR TO BE SKINNY

salam

its been quite F'ing while im not write anything in this empty unattractive blog, im just not feeling good in writing lately, dan malam ini aku rasa bosan. dah dua belas hari aku tak merokok, jadi bila aku tak merokok aku rasa bebal untuk blogging, sebab usually i'll have a ciggie to ensure the inspiration keep flowing out.

dan aku nak cerita pasal aku. and for those who never meet me before, i would like to tell ya'll, that i am F'ing skinny approaching anorexia nervousa. i have this underweight appearance since i even dont know when.
GOOGLE PHOTO- AND APPARENTLY ITS NOT ME

but Wallahi, i never bothered and felt this thin look as a big issue for me. tapi jadi masalah pada orang lain pulak. one of my neighbours ever asking me why am i so thin. and for God sake i dont even have the answer for that question.

some of them even cross the line with wild accusation that im involved with drug abuse and ganja marijuana thang. But hell i care, i never touch those shit or any other equivalent thang. bite me. i dont have the answer for this kinda question.

untill one day during my shift. there is an old buddy drop by and she quite surprise seeing me there. and she said.

"hey. kau dah berubah lah, nampak lain. tapi still maintain dengan drug addict look kau"

know what, its kinda rude isnt it?. but i just let it like unheard statement. honestly im not disappointed with such a shit words. But at the very least i felt, its similarly like you blame me because i am skinny skeletal.

i just dont have any idea about the relevant respond if someone ask me why am i so thin. because sometimes i do eat like a hungry pig and i never skip lunch and dinner. my meals routine is the same as other normal human being. tapi aku tak tahu apsal badan aku tak naik naik. jadi tolong lah jangan tanya aku kenapa aku kurus.

sebab memang badan aku susah nak naik, and korang tahu tak berapa lama dah aku berhadapan dengan situasi macam nie, dari sekolah rasanya orang asyik tanya. jadi ia dah jadi makin menjengkelkan  . aku bukan nak emo pasal benda nie. cuma jangan tanya aku, kalau nak cakap aku hisap dadah cakap lah. tapi tanya kenapa aku macam rangka aku memang tak ada jawapan.

because sometimes when someone asking me, did i involve with drug. i just say yes i do, and so what?.  aku hisap dadah hari hari macam sarapan dadah, lunch dadah, dinner pun dadah. im tired la to deal with this matter. as long im in a pink of health, i wont be bothered about my body look. cause i am not so choosy and desperate with appearance. so far, i just feel good with what i got and glad and happy as well. so i wont let anyone with unease feeling ruin my thankful spirit of this life.

if you gemuk you can diet and catu makan or else jusmate5 doktor rambut celaka, but when you kurus and especially like me youll found no clue about how to gain more weight.

ok lah. aku nak tidur, dah pukul 4 pagi dah nie, lainkali aku update lagi.

for the record :

i have an adequate asset to live life to the fullest if i am being blessed. Oh tuhan, berkatilah hidupku. ameen

ACCORDING TO MULTIRACIAL

Assalamualaikum



racism and hatred statement can came from both malay and chinese as well....

and i hope.


you guys are smart and wise enough to distinguish between racist and not-racist type of people.

we in malaysia got malay-racist, chinese-racist, and indian-racist.
and apparently the only sin in this cases was being racist, and racist people from any kind of race dont have the right to be treated as human.
I personally admit that...

we can claim with thousand point of insatisfaction if we want. Because equality is never exist actually, its just propaganda that should be repaired by us in a proper manners way...

I realize that too. But it is unfair when just because of one malay/chinese/indian people do bad things, then you came out with huge accusation on the whole malay/chinese/indian....

Any attempts to bring out racism element is also should be avoided. I myself ever being cheated in petaling street by chinese salesman.
but it never change my sense of respect to my chinese neighbor and their good deeds is still remembered.

Because I do believe, one chinese/malay/indian is  not necessarily same with another even their language and culture is same. There must be a rotten apple in a bucket.

come on guys....be smart...dont let the hatred take place and demolish the harmony....

for the record :

#12 people from various races like this
#we still have a chance for unity and solidarity...
#Siti Inshah and Namewee got no boundary to be called different...[in case the racist rumors is true]
#nobody came out and denying this

YANG MACAM BANGANG #2

assalamualaikum...

korang ingat tak aku pernah tulis entry nie yang memperjelaskan kebijaksanaan segelintir individu di alam ciber ini. Haha, kebelakangan nie aku banyak terdedah dengan humor, bukan rumors ok.

OK, malas aku nak melalut panjang. ini printscreen yang aku dapat dari syok.org, usaha keras seorang pengkomen kronik!

klik gambar kalau ada masalah

haha..
berebut punya berebut sampai grammar dengan kira kira dah berterabur. And still.. aku tak paham. No offense pada korang yang suka buat benda ni macam nie. Tapi korang memang ada semangat persaingan yang tinggi, tapi gagal disalurkan pada jalan yang kurang jengkel..


for the record :

aku nak update pasal benda lain tadi..cis

ALASAN DAN AMANAH

assalamualaikum...

hari ini aku nak borak pasal amanah....you know...in our daily life.....kita tak pernah lari dari memikul amanah.... nampak isu ini macam remeh kan.....lagi lagi bila dibahaskan oleh orang macam aku..... secara jujur aku bukan bagus dalam menyeliakan amanah....

tapi juga tidak seteruk yang you all boleh sangka...jadi aku cuma jenis yang tengah tengah....

berbalik kepada isu amanah....amanah can be devided into two relevant volume.... ada amanah yang besar....ada amanah yang nampak macam kecil dan mudah dilaksanakan...

tapi sebenarnya..amanah nie satu perkara yang perlu kita titikberatkan. sebab kita akan dipersoalkan perihal cara kita melaksanakan amanah.....



macam buat assignment kuliah.....nampak macam tak penting mana kan.....tapi kalau kita kaji balik dari dasar dan akar umbinya.....sebenarnya kita sedang pegang amanah.....dari ibu bapa.....masyarakat yang bayar duit cukai dan dijadikan subsidi untuk pelajaran.....boleh pergi sebegitu jauh kan?..

jadi kepada you all yang masih ada assignment tak siap lagi.....pergi siapkan sekarang....blah!....*tegas...

kenapa aku nak borak pasal ini?.....sebab past few night.....aku ada chat dengan seorang hamba Allah yang perjelaskan aku tentang susur galur amanah nie......actually dia tak terang banyak mana pun.....tapi aku yang pandai pandai tokok sendiri ikut kreativiti sendiri..

sebab seriously talk aku rasa macam kena tampar bila aku cakap dekat dia yang kerja aku tak siap lagi sebab tertinggal beg dekat rumah kawan aku...jadi beliau cakap aku dalam bahaya kerana aku telah melalaikan amanah.....

maka aku kaji relevan nya statement beliau.....cis ..aku kalah dengan zero excuse....lepas fikir yang aku pegang janji dengan beberapa orang untuk menyelesaikan tugas......meski tiada hitam putih mengenai janji tersebut......tapi jangan lupa......mahkamah akhirat juga tak memerlukan hitam putih dalam pengadilan....perkara tersebut telah menekan aku dalam beberapa hari berikutnya..... corak aku melaksanakan tugas pun semakin menekan......dan akhirnya.....dalam rasa terpaksa yang mendalam pun aku tetap menyeliakan amanah dengan sebaik mungkin.......

tapi ramai di antara kita yang masih tak punya kesedaran dalam menyeliakan amanah........ ini dapat dilihat di mana mana......di universiti.....di jabatan kerajaan...... di pondok polis.......hatta di tandas awam juga boleh berlaku pengabaian amanah.......fikirkan sendiri relevannya kenyataan ini......kerana ia memang senario yang bebas dilihat di mana mana.......kalau tidak tentu kita takkan dapat lihat tandas yang kotor......kes rasuah dan SPRM tidak akan ditubuhkan untuk menangani masalah amanah ini......

maka kehidupan akan aman damai dimulai dengan amanah.....orang orang jahil tidak akan berpeluang menjadi pemimpin.......tiada si lantang yang akan menyuarakan bantahan di sana sini........dan paling penting tiada kes buang bayi didengari.......

malah kes jual binatang kawalan pun lenyap tidak berfail... hakim cuti hari hari... peguam peguam ralit cari side income...... course perundangan jadi course lelong.....mak bapak izinkan anak dara keluar malam......


TAPI

 itu semua berlaku jika amanah dengan Tuhan ,agama, ibu bapa dan masyarakat.....betul betul dijaga dengan rapi dan dititikberatkan dalam kehidupan harian kita.......

orang tidak amanah boleh dikategorikan dalam ciri ciri munafiq....tidak amanah berpunca dari pengabaian amanah itu sendiri....... maka dalam sedar atau tidak...... kita seringkali diinduksi dengan kriteria ini..... dari setiap sudut..... sampai kita biasa dengar hasutan.......

"ko tak payah skema sangat buat ini dan ini.."

"ko tak payah nak jujur sangat untuk sekian sekian...."

sampaikan perlaksanaan amanah mengikut piawaian yang ditetapkan akan dipandang sebagai sesuatu yang mengejutkan di mata masyarakat......jangan cuba nafikan ini.....ini tahun 1431 ya......kita telah sampai tahap sebegini ya tuan tuan....

culture memandang sinis untuk sesuatu welfare sudah lama mula seawal dulu lagi....maka yang diperlukan sekarang adalah satu modifikasi perlu diadaptasi dalam persepsi manusia terhadap amanah....

tak kira lah islam atau bukan islam...... nilai amanah itu sendiri merupakan kunci mula bagi kehidupan yang harmoni....dalam mana mana agama pun ada menekankan prinsip ini.....jika kita berjuang bermati mati tanpa ada kesedaran ini sudah pasti kita tidak akan harmoni.....

lancarlah kempen 123 whatever pun untuk menyatukan manusia.....tanpa rasa amanah....ia tak akan berhasil menurut objektif yang diimpikan.....pemimpin yang amanah mampu mencorak modal insan yang bertauliah....

pemimpin yang sebaliknya... you all boleh fikir sendiri sebab mereka juga akan ada alasan bukan senang jadi pemerintah.....jadi...dapat disimpulkan di sini alasan merupakan satu excuse dalam melaksanakan amanah sebaiknya....

sekian...

for the record :
entry ini gua kepam sehari dalam draft sebab nak memperbaiki diri....
Kay....gua dah cuba elak banyak noktah....gua perlu masa....dah jadi habit la....haha
    

TAK ADA MODAL

modal adalah merupakan suatu titik tolak yang penting dalam segala hal....modal merupakan sesuatu yang abstrak sehingga boleh diterjemahkan dalam interpretasi yang pelbagai....bagi seorang yang islamik dan alim....mereka sudah pasti menjadikan pahala sebagai modal untuk mengecapi syurga....

bagi kaki judi pula....mereka sanggup menggadaikan barang kemas milik isteri untuk dijadikan modal permulaan berjudi....

modal adalah amat diperlukan bagi memulakan sesuatu perkara.....jika pergi kelas naik motor atau kereta....anda perlu cucuk duit pinjaman kerajaan anda untuk mengisi minyak.....makan....beli rokok...dan  isi kredit telefon......kalau telefon tak ada kredit macam mana nak tanya kawan ada kelas ke tidak.....

susah kan?....

maka modal adalah sesuatu yang super possibly impossible untuk lari dari kehidupan harian manusia.....kehidupan lepas mati pun sama.....kita perlu kumpul modal pahala untuk memastikan kita hidup senang lenang dalam syurga.....

bagi seorang blogger tegar....apabila tidak mempunyai modal untuk menulis mereka akan cari cara yang paling senang untuk bagitahu pembaca mereka bahawa mereka masih hidup.....dan giat menulis....

selain itu....ada juga yang plagiat kerja orang lain untuk menunjukkan kepada pembaca mereka bahawa mereka genius smart-ass.....ini cara paling celaka.....orang buat blog dia juga mahu buat blog.....tapi tak tahu nak tulis apa......curi orang punya idea.....olah sikit sikit.....dan published.....oyeah!...pathetic....

ada juga blogger yang setakat buat macam ni....


lepas itu tekan publish....ini gaya yang selalu sekali digunakan oleh blogger yang tak ada modal nak cerita......mereka akan cakap let the picture tell you....while the picture obviously got no ability to do so.....it makes some us who love to jump to the conclusion think that the blogger just wanted to show-off his/her brand new DSLR......yeah seriously.....some of us love to jump as high as it take......sue us.....haha.....

and by the way.....i also got no issue to put in here..... just watching youtube....all the idea flew away....i  wish my gold age wont end up senile and deaf as well.....

for the record :

aku pernah di tag di foto dslr yang tiada aku di dalamnya....cilaka

"10 ringgit keronyok jadi bukti jenayah semalam...
aku keluh-ketawa seragam"

PANDU CERMAT!!....BERAPA KALI NAK BAGITAHU??....


selepas melihat video di atas.... korang pasti ada tercakap OMG kan?....sebab aku pun ada cakap jugak tadi... sebab kesialan pemandu dewasa kini sudah di tahap yang membimbangkan...... dan dulu aku ada share juga pasal video eksiden dekat taman midah...... tapi video tue aku remove demi menghormati si mati yang terlibat dalam kejadian.......

tapi lepas tengok balik benda benda macam nie....aku jadi fikir....sebab apa ada juga segelintir manusia yang dilahirkan untuk buat kecuaian macam ini.......sedangkan banyak perkara perkara yang macam nie dah berlaku..... tapi semua tak ambil kisah kan?.....bila dah jadi baru nak nyesal tak sudah.....

tapi the point is.....bila ia membabitkan kanak kanak....atau ibu kepada kanak kanak.....damn kan?.....sedih kan.... rasa macam nak bantai ramai ramai kan pemandu yang macam <*(oo)*> tersebut....

klip vidoe di atas ada di antaranya merupakan sedutan filem...... tapi memang realiti sikap pemandu dewasa kini yang terpapar kan?.....sebab aku pernah juga naik kereta dengan pemandu macam <*(oo)*> nie..... tapi aku cool jer......aku buat buat rilek......sebab kalau aku jerit jerit nanti diorang cakap pondan plak kan?......alhamdulillah..... setakat ni tak pernah berlaku kejadian macam nie lagi.....naudzubillahi minzalik.....

jadi sebelum keluar lepak dengan pemandu macam <*(oo)*> nie.....adalah amat disyorkan untuk menunaikan current prayer.....kalau mat rempit selalunya kena make sure isyak dah lepas......baru berani meredah highway.....dan berkeyakinan......serta pasti dilindungi....ye tak?....

kira at least.....kalau dah mati nanti tak ada la menyesal sangat kan....sebab sempat sembahyang.......maklumlah.....manusia manusia dewasa kini.......selalu yakin sangat sempat kumpul pahala yang boleh kaw tim masuk syurga.....ye tak?.....tak payah nak hipokrit weh......aku pun ada jugak lengah lengah taubat.......tak semat taubat at least dapat tunaikan sembahyang terakhir tue is better enough kan?.....dari dua dua tak sempat.....kan kan kan?......

tapi masalahnya.....kalau kita dah cukup berdisiplin sekalipun....tapi ada lagi si <*(oo)*> yang entah datang dari mana......<*(oo)*> mabuk minum arak lebih ke......payah jugak kan?..... 

aku pernah tengok accident yang true punya..... motor elok elok kat traffic light tiba tiba kena sondol dari belakang dengan waja yang dipandu <*(oo)*> mabuk...... penunggang motor tu india..... habis tulang rusuk dia tersembul keluar weh...... serius macam sambal gearbox......korang pernah dengar sambal gear box?....tak ada kan?.....tapi malam tu ada..... memang true and fresh.....cuma rugi tak bawak mangkuk dengan straw je.....

jadi pesan aku kepada orang orang yang ada lesen kereta atau tak ada lesen kereta.....kira yang memandu la senang cerita kan.....jangan <*(oo)*> sangat......kalau nak mati sangat....pergi mati sorang sorang.....jangan libatkan ladies and gentleman yang berdisiplin ok.....

lagi satu....kepada yang konon konon cekap memandu tue agak agak sikit la ye...... sebab malang tu tak berbau......jangan nak kerek sangat.......kang dah ada yang mati nanti.....korang tak boleh nak buat apa apa dah......kalau korang tak kesian kan diri korang.....kesiankan orang lain......

lagi satu....kepada pakcik pakcik.....kalau ada anak kecil ke......anak kecil orang lain ke.....anak kecil jiran ke......jangan hisap rokok berhampiran diorang la.....kalau tak pergi sekolah sekali pun tangok la iklan iklan kat TV......sebab nampak macam tak ada ilmu langsung weh......nak hisap rokok itu korang punya hal tapi kalau nak jadi perokok.....tolong tunjuk sikit ilmu sains ada sehelai dua di dada.....

ok chow...

PS: 

aku malas nak attach statistik kemalangan di Malaysia....sebab malam tadi Sergey Brin SMS aku.... 

"der....lu jangan buat hal dengan gua...cilaka la kalau semua benda ada kat blog lu apa guna gua invent google"

aku tak reply....malas nak layan....

for the record : 

setiap 20.5++ minit dalam sehari hidup manusia....malaikat izrael akan datang usha muka kita.....so that be prepared bebeh!....

MEDIA MALAYSIA

assalamualaikum...
aku baru lepas tengok berita tengahari dekat NTV7....isu korek pasir memang tengah hangat di selangor...tahniah NTV7...kerana mendedahkan aktiviti ini....dan juga media media pengampu kerajaan yang lain....

"nisbah keberangkalian pengundi BN kepada pengundi PKR untuk muncul ditemuramah di kaca TV ketika siaran berita adalah..... 26 juta++ : 0.....seolah olah semua rakyat Malaysia majmuk telah padu dan bersatu sebulat suara memilih satu kerajaan tanpa prejudis....oh bahagianya....."

isu korek pasir ini juga dikategorikan sebagai kegiatan mencuri pasir di Selangor....sebagai anak jati selangor....aku memang sayang tanah tumpah darah negeri sendiri ini....jadi ingin aku ceritakan di sini....bahawa....sebelum parti PKR memerintah Selangor....berita salahgunakuasa macam ini jarang sekali didengari.....

malah NTV7, TV3, dan macam macam saluran yang lain jarang membangkitkan permasalahan yang berlaku di negeri selangor..... akan tetapi fenomena membangkitkan isu masalah di Selangor kian rancak....selepas MB khalid memegang teraju pemerintahan di Selangor....

selaku orang yang malas ambil kisah isu politik....aku cuma berani menulis di sini tentang paparan sedia ada dan apa yang aku tidak terlepas lihat....dan aku tidak mahu menuding jari pada mana mana pihak...

sebagai orang yang tidak minat pada politik dan berhasrat untuk menjadi spectator sahaja...aku turut merasakan bahawa media sedang dikawal dan dipaksa untuk menyiarkan propaganda yang menjatuhkan kerajaan sedia ada.....ini adalah taktik paling gampang dan tidak lari jauh dari imperialisme yang dipelopori oleh count camillo benso de cavour dan otto edward von bismarc dalam buku sejarah tingkatan 5....

sedar atau tidak....jika dilihat dari keputusan pilihan raya umum yang lepas....PKR telah menang banyak kerusi....kemenangan ini telah mewakili jutaan suara rakyat di Selangor....dan boleh diyakini bahawa rakyat selangor sudah tawar hati dengan pemerintahan yang lama.....maka mereka nekad beralih kepada pucuk pimpinan yang baru......

tapi ironinya apabila wartawan wartawan dari sesuatu saluran telvisyen di Malaysia menemu ramah mereka......tiada pula suara yang mewakili kepersetujuan dan kesenangan rakyat di Selangor.....adakah media di Malaysia cuba untuk memaparkan kekesalan rakyat selangor kerana tersalah memilih pemimpin......

dan paling celaka dapat disaksikan dewasa kini adalah kelemahan kelemahan biasa yang ada pada setiap jenis pemerintahan diungkit ungkit ungkit dan terus ungkit sehingga menjadi isu hangat.....
sebagai contoh jika kita mengungkit membakar dan ungkit lagi kes perkahwinan Bong dengan zizi ezet maka isu itu akan menjadi serius.....sama juga ibarat ibu ayam yang bertelur sebiji riuh sekampung.....

juga dapat disaksikan dan dikira oleh budak form 3 yang baru masuk belajar sub-topik pertama dalam topik probability adalah....nisbah keberangkalian pengundi BN kepada pengundi PKR untuk muncul ditemuramah di kaca TV ketika siaran berita adalah..... 26 juta++ : 0.....seolah olah semua rakyat Malaysia majmuk telah padu dan bersatu sebulat suara memilih satu kerajaan tanpa prejudis....oh bahagianya.....

mana pergi si pemangkah pemangkah PKR?.....kenapa mereka jarang atau tidak pernah keluar di kaca TV?....mereka juga ada suara....jadi kenapa suara mereka ditutup?....nampak jelas persamaan israel dengan "you-know-who"....yang cuba mengalihkan perhatian orang awam dari sesuatu topik untuk menutup sesuatu topik....

maka selaku seorang rakyat yang punyai otak dan akal....kita tidak harus lari dari mempertikaikan tindak tanduk media yang secara jelas memihak kepada "you-know-who"....

sekian...

STYLE

salam


gaya adalah merupakan sesuatu yang amat dititikberatkan oleh manusia...terutamanya wanita...


kerana kali ini aku nak taip entry khas untuk gadis gadis...yang upload gambar di facebook dan di mana mana...


01)Tudung


gaya ini di pelopori oleh gadis yang mementingkan penjagaan aurat...alhamdulillah...wujud lagi golongan yang sebegini....dewasa kini trend tudung yuna dan lycra atau tudung yang lilit lilit sampai lebam adalah menjadi pilihan dan biasa dilihat di mana mana...di facebook atau ketika mencuci mata di maple....


siap ada gadis yang sibuk mempelajari cara nak lilit tudung....demi bergaya...mereka sanggup untuk bersusah payah belajar melilit tudung....harap harap mereka juga akan tertarik untuk mempelajari cara cara melilit kain kapan....kerana ia bakal memudahkan mereka jika dipanggil untuk menyertai krew pengurusan jenazah nanti...


ada juga jenis yang pakai tudung lepas itu ada bonggol menjengking dekat belakang dia....menurut google...gaya itu boleh menampakkan rupa si pemakai nampak bujur...gaya itu tidak bagus ya....wahai awek awek....jangan tiru gaya itu....selain selebet dan selekeh....nabi s.a.w. juga ada bersabda



Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :
“2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga.Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.”




jadi kepada awek awek yang sedang meracang untuk menjengkingkan tudung kalian....sila fikir dua kali untuk buat sedemikian....kerana apa?....kerana ia nampak selebet dan bangang sebenarnya....harus ingat harus bersederhana dalam bergaya....


02)Mata


banyak daripada foto foto yang di upload...memaparkan cubaan untuk membesarkan mata macam lady gaga dalam video klip bad romance.....konon nampak comel lah kalau mata besar ....nampak macam segar...tidak kuyu dan menarik perhatian....berkarisma.....bersinar macam tak pernah tertinggal solat tahajud.....tapi hakikatnya ia mengundang musibah kerana ia nampak macam daging segar yang sedia dibaham nyum nyum nyum....


dan kepada awek awek di luar sana....cuba beringat sedikit....betapa jauhnya keupayaan imaginasi yang dianugerahkan kepada lelaki.....dari mata turun ke hati dan akhirnya turun ke bawah lagi...tahu tak dekat mana?....kalau tak tahu baca balik dari atas....hahaha


ada juga yang sanggup guna adobe photoshop untuk besarkan gambar mata...atau adjust darkness dekat biji mata untuk nampakkan mata mereka besar....padahal bila jumpa...sepet kaw kaw liaw....jadi moralnya di sini tak payah hipokrit lah....mudah....


dan lagi satu...tak perlu perasan "hot"....kerana menurut ending drama drama melayu yang selalu keluar di kaca TV....gadis gadis sombong yang perasan cun ini akhirnya akan disimbah dengan asid.....korang nak ke?....haha....


03)Seluar cili dan carrot


menampakkan curve curve terlarang....lagi mudah imaginasi lelaki merangkak....jadi tak ada beza dengan tak pakai seluar.....haha....aku malas nak komen panjang panjang....


****


jadi kepada gadis gadis manis....maniskan lah penampilan korang dengan sederhana.... sebelum keluar rumah....baca bismillah dan isti'azah....supaya pengaruh negatif tak masuk dalam minda....tak ada lah rasa nak beli tudung itu baju ini...berfesyen dibenarkan....tapi jangan macam jahanam sudah lah.....orite!...

GOOGLE IS THE WAY OUT

selepas meneliti beberapa keping gambar di satu laman sesawang yang aku pun dah tak ingat pautan  dia..... aku teringin nak cuba apa yang dibuat di laman itu.....sekadar untuk kesahihan....rupanya memang sahih..... jadi aku print screen dan bubuh dekat sini.....
apa??...dah tahu ke??....oh..aku lambat la ni??....peduli apa....hahaha....


jadi....untuk melanjutkan lagi bidang kajian dalam versi sendiri.....malas lah ciplak idea orang kan??.....tak genuine leather la bak kata awek awek vogue......

aku menggunakan enjin carian yang sama dengan menaip perkataan lain pula......jadi inilah hasilnya....



lantas....aku terus humming lagu "UITM DIHATIKU"....sampai part ....usaha taqwa mulia.....untuk menyedapkan hati.....

aku rasa ini kes dengki google dengan UITM kan.....korang tak rasa ke??.....ditambah founder google kan yahudi..... yahudi kan suka sebarkan propaganda kan?....

jadi aku rasa aku ada point untuk menerangkan kenapa situasi macam ini boleh berlaku....cis!...jadi korang pun jangan lah percaya sangat dengan prejudis google......

kepada pelajar UITM.....tak kira la kampus mana pun.....sila turunkan rank negatif ini.....malu weh!..... tidak lupa juga kepada orang melayu..... terasa pervert-pathetic-prostitute pula bila mendapat hasil carian yang sedemikian.....

kepada yang tak tahu melayu boleh itu apa......korang jangan ingat itu positif macam laungan "Malaysia boleh!"......

sebenarnya ia kontra......aku tak tahu pun pasal ini.....tapi orang yang selalu cerita.....aku dengar je....[huh~....percayalah....]

ps: aku bebas!!




1 HUNDRED AND 50

asalamualaikum...
ini entry yang ke 150...aku pun tak ingat sejak bila aku mula terjebak dengan arena masuk entry dalam blog ini....bila tengok dekat arkib....aku rasa aku mula pada nov08...

sebelum itu lagi sebenarnya aku dah start taip taip dekat blog friendster.....zaman semua orang tengah "noob" gila addict dekat friendster.....dan akhirnya aku malu sebab pernah terjebak dengan friendster.....

cis!....style kacang lupakan kulit.....account friendster aku masih ada lagi....tapi setahun 3 4 kali jer aku log in.....gambar dari situ semua pun aku dah delete.....

aku sebenarnya malas nak menaip due to swinging mood.....kepala aku berat.....ada sesuatu yang aku rancang.....malas aku nak cerita.....sebab....panjang dan berat.....lagi lagi kalau aku cerita nanti ada yang nangis pilu dengan kisah aku.....

ya....ini aku.....ambil masa untuk terima hakikat.....but....dont worry....i wont take it too long.....sooner or later ill be OK.....yeah!.....haha....aku rasa hipokrit bila tulis macam itu....bila tulis YEAH!....konon konon dapat ubat hati yang lara kecewa......

itu semua tahi anjing muka kemek....[read : bullshit ].....memang orang selalu cakap kata kata semangat mampu menjana pemikiran positif.....sebagai harapan and what so ever.....tapi dalam keadaan swing macam ini.....aku seperti terumbang ambing.....kejap semangat kejap hilang....kejap bersedia....kejap macam bangang......

ah!....malas aku nak fikir.....aku kena menongkah arus.....terus....ke depan.....aku lihat quotation siapa entah dekat dokumentari FIFA semalam.....

"sejarah haruslah dihormati....tapi ia perlu disimpan....tak boleh dikeluarkan selalu....kelak kita tenggelam dengan sejarah sampai tak boleh maju....."   macam ini lah lebih kurang.....aku pun tak ingat sangat......aku ambil part part yang penting jer.....

but guys.....have you ever wondered.....in this very spherical world....ada tak orang yang 24-7-365.25 days.... always down failed and never come back?.....tapi aku rasa tak ada......

sebab tuhan maha adil......syaitan pun kadang kadang dapat kemenangan dapat kejayaan dalam menghasut manusia.....every single things deserve a win situation......

aku dah melalut apa entah semenjak dua tiga hari ini.....emosi kian meruncing....owh ya.....aku nak bagitahu....aku grounded diri aku sendiri....no incoming call.... no facebook ....no SMS will be responded.....But not to the few people i need most in my life......and still....depends on the swing angle of my mood......haha......[tawa dalam tangisan....hipokrit lagi....]....

jadi hari ini.....merupakan hari aku memilih arah.....aku dapat peluang.....bukan untuk memutar masa....tapi untuk mencorak semula.....every days is a new day.....lirik lagu POD.....cilaka...lirik memotivasikan tapi melodi langsung tak harmoni......korang layan la.....entah macam mana lirik ini boleh masuk sekali dalam kepala aku......

tapi cilaka satu lagi ialah epic fail untuk uploader video nie.....kalau korang dapat trace apa silap dia tanpa google atau keluar dari blog ini atau new tab..... kau orang memang die hard fan POD la.......

MISERI

sini
hari ini
jatuh lagi
pesan jangan risau cuba lagi
sudah jadi air mandi
macam makan nasi
sudah lali
macam melodi yang memaki
meludah tepat pada dahi

yang menanggung tetap sendiri
yang menyokong tidak berdiri
macam berjudi
makin ditaruh makin undang tragedi
rugi
tapi ini mungkin pintu rezeqi
masih barangkali
belum realiti
 ****
sini
hari ini
bukan masa berhenti
baru hari ini
belum tengok esok lagi
lusa ada lagi
itu janji diri
untuk hati yang seringkali mati

SOLIDARITY AND MEMORANDUM

asalamualaikum....
sebenarnya aku malas nak taip entry.....jadi aku buat cara malas lah.....korang nak baca cara malas ke cara rajin ke tak nak baca ke.....aku tak kisah.....sebab kisah pun aku dah malas nak ambil.....huh....pemalasnya diriku ini....lagi lagi cuti macam ini.....


aku kerap kata bosan......akibat kebosanan melampau aku duduk saja dekat rumah.....aku ada cari kerja dua kali....ingat nak isi waktu lapang cuti semester ini.....cis!....tak dapat pun.....semua penuh.....




alhamdulillah.....poket pula tak penuh sangat tak kering sangat.....semua cukup.....ayah dah banyak kali usya daring dekat aku waktu aku buat formasi belit ular sawa kat ruang tamu sambil tengok TV.....aku tahu ekor mata beliau melontarkan bahasa badan yang begitu pedas tapi disimpan kemas......seperti...."ko tak ada benda berfaedah lain ke nak buat??.....makan tidur jer!....".....


oh ayah.....aku tak ada rezeki untuk dapat kerja waktu cuti kali ini......sebenarnya aku cari kerja pun dua kali jer.....ada jer kerja.....tapi aku lebih pertimbangkan faktor jarak dari rumah......malas aku nak kerja jauh jauh.....leceh.....[aku sedar orang malas selalu bagi alasan kan?....jadi korang tak payah susah susah bagitahu....]....


sebenarnya waktu cuti ini....aku lebih isikan dengan membaca....Kot....entah lah.....aku pun tak membaca banyak mana sangat......entah lah....sebut pasal membaca.....aku ada terbaca satu artikel....yang buat aku jadi tak keruan......lepas baca kepala aku ligat berfikir.....entah banyak benda yang aku fikir....jadi.....aku tak nak lah aku seorang je yang fikir......korang pun dijemput fikir.....


jadi aku bubuh pautan keramat yang membuka minda aku berfikir keluar dari kotak....
sila klik.....     [pautan keramat]


aku dah sebar pautan nie dekat orang lain juga......aku ajak diorang fikir sekali......diorang pun fikir.....artikel pada pautan keramat ini panjang.....jadi kalau yang tak minat membaca.....yang jenis baca skip skip.....yang jenis nak cepat sangat buat kesimpulan......atau jenis ambil intipati setakat ala kadar.....anda dinasihatkan untuk terus skip jer......tak payah susah susah merajinkan diri.......


sebab ini soal sejarah perpecahan ummah.......riba' yang dah dimanipulasikan menjadi interest......cilaka....ramai antara kita tak sedar.......kononnya itu interest..... kononnya interest lain riba' lain..... buka lah mata kawan...... ia sebenarnya sama jer..... sama tak ada beza...... akhirnya.... pelajar pelajar yang kononnya ke menara gading..... menjadi sarjana..... pakai jubah...... akhirnya terlibat atau tersepit dengan PTPTN dan jenayah riba'..........


jadi illumintai sial ini harus dihapuskan.....dibasmi...... patut lahir seorang pemberontak untuk tak bagi muka pada sistem bangsat yang mengundang malapetaka ini..... [sorry....tiba tiba aku emo pulak.....]....


jadi....aku akan sedaya upaya....teguh dengan pendirian aku.....untuk menjauhi sebarang agenda yang menyesatkan ini......korang yang pada IC korang ada tulis islam...... juga harus sedar..... sampai bila kita nak ikut sistem celaka ini....... jelas kontra dengan ajaran islam dan sunnah..... siapa lagi yang nak jaga agama kita kalau bukan kita sendiri....... [huh!....aku ceramah pulak].....


tapi ini hakikat kan?.....korang nanti kalau nak bayar duit rumah....kena bayar riba' sekali..... duit kereta..... duit pinjaman pelajaran...... semua ditopengkan dengan nama interest..... sedarlah..... ia sama je dengan riba'....


sedarlah brader and sister.....hukum tuhan tu fixed....korang jangan pandai pandai nak bawak spanar kasi longgar......konon hebat berhujah..... lantang berpidato...... baru ada beberapa kebolehan.....dah berani manipulasi hukum tuhan......


musuh musuh islam memang tak ubah isi al-quran.....dan tak ada siapa yang ubah..... itu janji Allah s.w.t.....tapi mereka ubah life style orang islam.....orang islam yang jahil pun follow buta buta.....




sudahlah tak nak ikut hukum hudud..... jenayah pulak dipandang enteng....... lesen judi bola lulus..... demonstrasi mengecam israel kat sana sini....... takbir sampai suara serak...... bagus!.....spirit mantap.....ilmu teori kuat......tapi praktikal barai.....


setakat mengecam.....memorandum.....petisyen.......korang tahu tak.....itu semua sedarjat dengan azam tahun baru yang tak pernah tertunai........tak jadi apa apa......memorandum itu cuma atas kertas jer......petisyen semua tue..... tak boleh nak buat apa apa......diorang langsung tak risau.....makin kuat diorang gelak......


mereka serang kita dengan benda besar......jadi kita haruslah memperbaiki dari benda yang kecil.....diri kita....
bila basic kuat......advance mesti mantap.....


kesatuan ummah.......ini tidak.....demonstrasi umno kat tempat lain....pakatan kat tempat lain....dari demonstrasi yang tak ada function itu pun dah berpecah......macam mana kalau nak hasilkan sesuatu yang ada function nanti?.....kalau tak bersatu berhasil ke?....jangan mimpi lah nak maju kalau macam nie.....


pakatan ungkit pekung umno....umno selak pekung pakatan.....fitnah sana sini..... ego masing masing tinggi..... kat parlimen saling kutuk mengutuk..... padahal bila check IC masing masing agama islam......Bangang..... macam ini punya style ada hati nak kecam israel konon....


wake up la..... kebahagian kesenangan kesejahteraan kemakmuran dan keamanan kita ini sebenarnya makin lama makin di hujung tanduk.....cuma kita yang bangang bedebah tak sedar sedar ianya makin malap.....sebab sibuk gaduh.....sibuk rasuah.....sibukkan dunia....takutkan mati cintakan harta......


sekian....


ps:
-gua rasa cuti gua akan berakhir dengan duduk lepak saja.....memerhatikan alam semesta sambil menginsafi kelemahan manusia.....[huh....gua poyo....tak payah bagitahu]
-al-aqsa bukan palestine punya seorang.....orang islam yang lain pun ada share juga....kenapa kamu orang yang lain semua senyap senyap sahaja??
[ini makcik palestine dekat video mana entah bagitahu.....]

KEBEBASAN

itu kita...
lepas kita turut dibaling....
lepas kita sama dianjing.....
baru kita melenting....
baru kita nyaring....

selama ini mereka derita....
selama ini mereka runsing....
selama ini mereka bukan penting....

anak anak kecil....
adik adik comel....
yang tiap malam tidur berbantal gusar...
yang tiap hari main berteman mortar....

yang ratusan mati tidak beralasan....
baru kita kenal sedar....
baru kita kenal ihsan....

lepas kita turut dikelar....
cacian hebat dilempar....
gesaan desakkan menjalar....
itu dari kita....

keras bunyinya....
tapi aksinya masih hambar.....
baru angau pada doa.....
baru mula buka sejadah....

ya Rahman....
maafkan kami....
kami tidak mampu selain menitipkan doa kami untuk mereka...
untuk kesejahteraan mereka....
untuk keselamatan sesama saudara....

kami lipat kemas ikhlas....
agar sampai kepadaMu.....
agar dikabulkan....
agar diberi hidayah.....
agar lebur si terlaknat celaka....
agar sejahtera Ghaza seisinya.....
ameen
 kenang mereka dalam setiap doa...

KLAMZI

awkward lately...
im facing the big issue in writing....
i even cannot write a good thing....
im afraid my writing will possibly hurt someone...
this spell some-kind make me weird...
damn....

even texting my pal....
even writing a comment in facebook...
i am fucking double-check all the words....
one by one...alphabet through alphabet....
damn......


mid-life crisis might be.....
damn....i am 20-still early....
glad this machine invented with backspace.....
glad.....



1MALAYSIA DAN TOLERANSI ANTARA KAUM

assalamualaikum...
kau orang boleh abaikan malaysian top host wanna be dalam klip video ini....persembahan dan suara mereka agak hambar.....tiada persediaan yang dibuat....skrip apatah lagi....jadi silakan menonton.....jangan gelak....aku sepak nanti.....

VIDEO REMOVED UNTUK MENGHORMATI SI MATI


kalau kau orang tanya aku siapa yang salah.....aku jawab tegas....

orang orang besar yang benarkan penjualan arak di Malaysia....
ini adalah salah satu malapetaka akibat dari tidak mengendahkan hukum tuhan dan bertolak ansur dalam perkara yang bangang.....

renung renungkan....

WIBAWA

Dalam perjalanan pulang dari fakulti tadi.....aku telah dihidangkan oleh tuhan hujan gerimis yang buat aku rasa mahukan sebuah motokar.....lantas aku tepis keinginan setelah mengukur baju di badan sendiri....aku bukan mampu nak bayar bulan bulan....jadi aku condongkan pemikiran kepada masalah Negara yang kian runcing dewasa kini.....antara yang menjadi topik hangat dalam kepala otak aku sehingga mendorong aku untuk menuliskan beberapa buah fikiran yang sempat terlintas dalam perjalanan tadi ialah.....kepimpinan dan ketokohan seorang pemimpin.....


Memang sedia maklum.....budaya mencaci dan memaki pemimpin di dalam blog atau di mana mana laman sesawang kini semakin popular....antara tokoh keparat yang terlibat adalah boleh google rasanya....cari sendiri ya.....yang cuba aku ketengahkan adalah corak pemikiran dan budaya mencemuh pemimpin adalah tidak wajar bagi kita sebagai seorang rakyat.......


Dari segi logik dan menurut pertimbangan akal....adalah sesuatu yang amat sukar dipraktikkan [sebagai contoh] bagi seorang pengundi barisan nasional mendoakan kewibawaan dan kepimpinan seorang pemimpin dari pakatan pembangkangnya.....padahal itu adalah dituntut dalam agama islam.....iaitu seorang rakyat haruslah patuh dan mendoakan pemimpinnya....


Suka aku ingatkan di sini bahawa para pemimpin yang bijaksana ini juga berketurunan manusia.....datang dari pancaran air mani yang hina dan membesar jadi orang besar dan berpangkat.....mungkin takdir jalan hidupnya menjadi individu yang bakal dipersoalkan di alam barzakh.....


Sebagai contoh yang lain aku lihat gejala menyunting gambar Najib menjadi gambar gambar yang tidak semenggah.....memang aku mahu tanya siapa yang bermurah hati menyedekahkan pahala kepada beliau dengan mudah?...kalau perbuatan itu bukan dosa habis apa?....selain itu aku lihat gambar Rosmah Mansur digubah menjadi gambar wanita menari tiang.....ah!....itu apa yang aku lihat.....gambar Nik Aziz...gambar Anwar.....gambar banyak lagi.....OMG.....


Tapi menurut apa yang aku faham adalah.....kita wajar mendoakan mereka menjadi lebih berwibawa.....mungkin ini sukar diterima bagi mereka mereka yang fanatik pada parti masing masing....tapi kau orang ada pernah fikir semakin besar tanggungjawab makin besar kelemahan terdedah....semakin besar dugaan semakin besar syaitan yang mendampingi mereka.....sampai salah kecil pun boleh dilabel besar......macam video klip Pak Lah gagap yang boleh ditonton di youtube.....


Kenapa tidak didoakan sahaja suatu hari nanti Anwar Ibrahim, Nik Aziz, Tun Mahathir, dan ramai lagi tokoh melayu islam yang daripada fahaman politik yang berbeza datang untuk duduk satu meja....berdiskusi dan menyatukan ideologi, mereka saling bertolak ansur dan merendahkan ego tanpa mengurangkan sedikit pun kredibiliti....agar dapat memacu Malaysia kearah kegemilangan......


Secara jujur.....aku suka pemikiran Tun Mahathir dan skil beliau....dalam pada masa yang sama aku kagum pada zuhud Nik Aziz.....manakala aku respek sama pengaruh diri yang berjaya diluaskan Anwar.....mereka hebat.....dengan doa dari kita....tidak mustahil....suatu hari nanti kita akan jadi rakyat yang hebat....insyaallah.....bukannya caci maki kerana berpegang pada fahaman yang berbeza....itu aku rasa perbuatan bangang dan cilake.....


Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya
An Nisaa :59

CURRENT

hasil kerja yang teratur dan kemas
maaf untuk sesiapa yang sesal klik entry ini....
current thought untuk yang cari pasal : 
salah aku ke?... dulu aku kata tak nak terhegeh hegeh...bebal!.....sekarang bising bising kat sini tak pasal pasal aku cakap FU nanti.....

EKSPERIMEN CUACA MOOD DAN PRASANGKA

asalamualaikum....
semenjak dua tiga hari ini....
semenjak kebelakangan ini....
tak tahu bermula dari bila....
hubungan aku dengan kipas angin di rumah semakin intim....
aku rasa dua tiga ratus tahun dari sekarang malaysia mesti ada 4 musim....
wah!....aku semakin berani duduk bertentang mata dengan kipas....
tak macam dulu.....
aku rasa ini waktu afdhal untuk mandi mandi di sungai....
aku rasa dah cukup syarat untuk bungkus barang barang bertapa dua tiga bulan dekat gunung ganang....
udara dekat sana boleh tahan.....kira udara relevan untuk tidur tanpa bangun kejap untuk minum air.....

ramai pula orang sibuk sibuk tulis kat status facebook mereka...
"owh...panas"
"aduh....ketiak basah..."

aku nak kata gelabah.....tapi aku siap update dekat blog....jadi aku simpan dalam hati perkataan gelabah untuk status status macam ini.....

cilake....seliper hilang lagi dekat tempat sama.....pantang ada seliper grand sikit......nasib baik aku masih boleh sabar sabar lagi......tapi kalau dua kali nak juga aku sepak sepak pasu....aku rasa nak siasat hal hal ini......

kalau dapat penyangak berbaju melayu itu.....aku ingat nak tendang kuat kuat dekat bahagian perut dia....bahagian tulang rusuk dengan muka bagi siku dua tiga kali pun dah memadai rasanya ....

suspek utama aku dah kesan ....ada dua tiga kutu yang tipu mak bapak mereka kata pergi masjid nak baca yasin.....tapi sibuk aim seliper seliper bombastik untuk digayakan di hadapan rakan rakan....sialan....padahal seliper haram.....

aku tak cam sebab turun motor aku ada perasan mereka pandan lain macam dekat aku.....aku biar....sebab aku ingat mereka jenis baik baik dan berbudi pekerti mulia.....cakap banyak tak guna juga....benda dah lepas....

aku ingat nak lapor benda macam ini dekat wakil rakyat......aduan rakyat pun aku rasa should be ok...... dari lapor dekat kakitangan kerajaan.....aku rasa 8 hingga 9 tahun dari sekarang baru dapat respon pertama...... owh...... tiba tiba aku rasa nak jadi perdana menteri..... aku nak datang pejabat pejabat kerajaan secara mengejut dan tak dirancang......

tak pun aku nak suruh dua tiga kutu kutu....pergi menyamar sambil bawak perakam suara..... lepas itu aku nak straight masuk aku nak pecat individu yang kerja

sambil gelak gelak tak buat kerja

sambil dengar radio

sambil tak angkat panggilan telefon yang masuk

sambil  lewa

sambil maki maki orang yang berurusan dengan mereka

sambil banyak songeh

sambil bekerja dengan cara kakitangan kerajaan yang dah banyak kali aku "daring"

siap kau orang kalau aku jadi PM nanti.....

JELIK.....JAHANAM!

satu pagi sunyi....aku pulang dari makmal....macam biasa....lelaki bujang macam aku.....tak ada nak tulis tulis mesej hantar pada makwe....kalau aku hantar pun mustahil makwe nak layan....ditambah pula makwe makwe yang aku kenal semua jenis ekonomi come first....aku malas nak layan.....

tanpa berlengah lengah aku terus tak cakap banyak dengan sesiapa....aku sign in facebook macam biasa....kata laluan dengan email aku isi kemas dan tepat....nasib baik stremyx....kalau broadband....boleh pergi bancuh air dua tiga gelas baru keluar full page agaknya....

aku klik klik dan klik suapan suapan yang sedia terpapar pada skrin.....majoritinya ilmiah....aku suka....tapi atas alasan baru pulang dari majlis ilmu di makmal fakulti.....aku abaikan sebentar.....bagi laluan pada otak yang sedang kembang dari tadi untuk kempis dahulu......

sampai aku lihat satu suapan yang aku kategorikan sebagai celaka.....siap ada gambar.....sudah sudah lah sebar fitnah.....macam celaka la.....aku sudah makin malas untuk ambil tahu......sebab macam bangang plot plot yang dirancang.......aku rasa orang ini tak takut laknat.....tak takut neraka agaknya......

ikutlah.....aku pun bukan baik nak label orang ini apa.....tapi paling kurang aku cukup tahu yang benda ini sangat boleh buat orang masuk neraka......memang dapat tiket vip tempat duduk depan dalam neraka.....

lecehlah borak pasal ini.....tapi kenapa masih ramai yang sengaja tutup mata......mungkin sewaktu di bangku sekolah dulu mereka bukan jenis yang melanggar peraturan......itulah disadvantage bila kita lurus sangat dan tidak ada pendirian dalam menentukan kehendak diri sendiri......semua perlu bergantung pada skema.....langsung tiada pemikiran kritis dan kreatif.......

apa yang orang atas cakap semua betul dan semua perlu dituruti.....sampai dalam hal ehwal macam ini pun masih dengar cakap orang atas........saudara mara sekalian......orang atas itu orang juga......ada buat salah juga......jadi yang buat kerja kena lah pandai pandai buat kerja sendiri......tuhan tengok kita buat kerja......bersubahat untuk benda jahat.....ada juga peratus dosa yang kita dapat......jadi pandai pandai lah.....ada PhD ada master ada sarjana.......tak guna juga kalau akhirnya masuk neraka.......

ikutlah aku masih pening kepala lagi ini......aku tinggalkan gambar ini......mungkin ada yang dah tengok.....mungkin ada yang belum.....tapi sila nilai sendiri guna mata guna hati